اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره):

باید با معارف عمیق شیعی تبلیغات وهابیت را خنثی کنیم

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) گفت: باید با معارف عمیق شیعی تبلیغات وهابیت را خنثی کنیم.

باید با معارف عمیق شیعی تبلیغات وهابیت را خنثی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد هاشمیان ظهر امروز در همایش بین‌المللی مبلغان محرم‌الحرام با اشاره به اینکه وضعیت خاص جهان اسلام در شرایط فعلی اوضاع خاصی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: طلابی که برای اعزام آماده می‌شوند باید تذکرات کارشناسان را گوش دهند تا بتوانند در کار خود موفق شوند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله صافی گلپایگانی، خاطرنشان کرد: در 50 سال قبل دغدغه علما اعزام نیروی تبلیغی به کشورهای دیگر بود و امروز با وجود مراکزی مانند جامعةالمصطفی‌العالمیه این امکان به خوبی فراهم شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) بیان کرد: امسال در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) بیش از 900 نفر داوطلب اعزام به تبلیغ هستند.

وی با بیان خاطره‌ای از امام(ره) گفت: در سال 48 امام (ره) درس ولایت را در نجف اشرف شروع کردند که با مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شد.

هاشمیان با اشاره به اینکه امام فرمودند که کارهای بزرگ با جمع‌های کوچک شروع می‌شود، افزود: امام (ره) فرمودند ما این کار را انجام می‌دهیم و طرح حکومت اسلامی را مطرح می‌کنیم و انشاءالله در 100 سال آینده این حکومت تشکیل می‌شود، اما این کار بزرگ تنها بعد از 10 سال اتفاق افتاد.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر طلبه‌ها یک چیز را یاد بگیرند و به مردم بگویند کافی است و اینکه دین از سیاست جدا نیست و انشاءالله شما در تبلیغ وارد این فضاها خواهید شد.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) بیان کرد: یک مبلغ باید کم مردم را زیاد ببینند، مردم باید به او امید داشته باشند، هر چه کرد کم ببیند، از مراجعه مردم خسته نشود، از طلب علم خسته نشود، چشمش به دست دیگران نباشد، بندگی خدا را بپذیرد، گمنامی برایش از شهرت با ارزش‌تر باشد و خودش را بر هیچ کسی برتر نداند.

هاشمیان با اشاره به اینکه شهدای گمنام بهترین استادان برای آموزش گمنامی هستند، متذکر شد: این شهدا بدون توجه به شهرت و بدون اینکه از خود چیزی بر جای بگذارند جان خود را اهدا کردند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن، تصریح کرد: کار ما در تبلیغ ترساندن و انذار است و اگر بخواهیم دیگران را بترسانیم باید خودمان ترسیده باشیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) ادامه داد: دشمن سال‌ها است که کار انحراف مردم را شروع کرده و به جایی رسیده که بسیاری از شنیع‌ترین کارها عادی شده است و وظیفه شما این است که مردم را هدایت کنید.

وی با بیان اینکه وهابیت در دنیا با برنامه کار می‌کند، عنوان کرد: در کشورهای خود شاهدید که وهابیت چگونه کار می‌کند و تا چه اندازه پیش رفته‌ است.

هاشمیان در پایان ابراز کرد: وهابیت در تمام صحنه‌ها حاضر است و با یک دین خودساخته در دیگر کشورها مانند افغانستان و پاکستان نیرو تربیت می‌کند و ما شیعیان با این معارف عمیقی که داریم در زمینه تبلیغ بسیار ضعیف هستیم که باید عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کنیم.

انتهای پیام/2258/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول