اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش بزرگ مبلغان مطرح شد

توصیه‌های تبلیغی حجت‌الاسلام ‌قرائتی به طلاب

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه یک روحانی خوب باید در روز چند ساعت مطالعه کند، گفت: یک مبلغ دین باید هر موقع دست روی هر کلمه قرآن می‌گذارد بتواند درباره آن صحبت کند و این تنها با مطالعه بالا به دست می‌آید.

توصیه‌های تبلیغی حجت‌الاسلام ‌قرائتی به طلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در همایش مبلغان بین‌المللی محرم‌الحرام که در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ما مبلغان دین این است که حرف خدا را بزنیم و اگر مردم قانع نشدند، ایرادی ندارد و ما باید کار خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: در قرآن اشاره شده است که بهترین آدم‌های روی زمین مبلغان دین هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: اگر روی منبر از روی کتاب‌های خوب و مفید خواندید اصلا اشکالی ندارد همانطور که رهبر انقلاب در روضه روز عاشورا از روی کتاب روضه خواندند.

وی با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله بروجردی عنوان کرد: علمی که برای مردم گفته می‌شود تنها علم به درد بخور است و علمی که بخواهد در کتابخانه‌ها جمع شود، ارزشی ندارد.

قرائتی افزود: تا زمانی که کاری واجب است به آن بپردازید و از پرداختن  به کارهای مستحبی بپرهیزید و اگر جواب سئوالی را نمی‌دانستید بگویید که نمی‌دانم و از این کار نترسید.

وی با اشاره به فضای موجود در کاروان امام حسین (ع) در روز عاشورا تصریح کرد: اگر فضا توحیدی باشد شوخی و عبادت فرق نمی‌کند.

این مفسر قرآن با بیان اینکه بالاترین پروفسور مدیریت بحران حضرت زینب(س) است، گفت: حضرت زینب دو فرزندش شهید شده بودند ولی با این حال در مقابل یزید سخنرانی و او را رسوا کرد.

وی با اشاره به اینکه ما باید مسائل کربلا را برای مردم روشن کنیم، بیان کرد: حضرت قاسم (ع) 13 ساله فرمودند که برای من مرگ از عسل شیرین‌تر است.

قرائتی با توجه به اهمیت حق‌الناس در اسلام افزود: امام حسین (ع) هنگامی که به کربلا آمد زمین‌های کربلا را خرید تا خونش بر زمین‌های دیگران نریزد و به همراهان خود گفت راضی نیستم هر کدام از شما که بدهکار هستید در بین ما باشد.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا سه سخنرانی انجام داد و این یعنی تبلیغ دین تا آخرین لحظه عمر.

این مفسر قرآن بیان کرد: امروز شاهدیم که با یک «یا حسین» 70 میلیون نفر به خیابان‌ها می‌ریزند و هیچ رئیس جمهوری در هیچ جای دنیا نمی‌تواند با تبلیغات وسیع راهپیمایی میلیونی راه بیاندازد.

قرائتی با بیان اینکه مبلغان نباید چشمشان به دست مردم باشد، عنوان کرد: وظیفه ما است که اگر از نظر مالی هم احتیاجی نداشته باشیم به تبلیغ برویم.

وی تصریح کرد: رزق با پول بیشتر به دست نمی‌آید، رزق کامیابی است و شما نباید برای پول بیشتر کار کنید، با این کار به خود خسارت می‌زنید.

وی گفت: منبرها نباید طولانی باشند و در هر منطقه‌ای که می‌روید برای دبیرستانی‌ها و بچه‌های مدرسه نیز سخنرانی کنید و کار تبلیغ را انجام دهید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه منبرها نباید طولانی باشند، ادامه داد: لازم است با بعضی افراد خصوصی صحبت کنید به این علت که تاثیر آن بیشتر است و نباید قائم به منبر و نماز جمعه بود.

قرائتی با اشاره به اینکه ولی فقیه کسی است که حرف آخر را می‌زند، گفت: در کشورهای دیگر حرف آخر را شاه، رئیس جمهور و یا قوه قضائیه می‌زند ولی در ایران حرف آخر را عالم دین می‌زند و ارزش آن از همه جای دنیا بیشتر است.

وی با بیان اینکه یک روحانی خوب باید در روز چند ساعت مطالعه کند، گفت: یک مبلغ دین باید هر موقع دست روی هر کلمه قرآن می‌گذارد، بتواند صحبت کند و این تنها با مطالعه بالا به دست می‌آید.

انتهای پیام/2258/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول