اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اعزام 1500 روحانی برای تبلیغ به نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از اعزام یک‌هزار و 500 روحانی برای تبلیغ دین اسلام در آستانه محرم الحرام به نقاط مختلف استان خبر داد.

اعزام 1500 روحانی برای تبلیغ به نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی اظهار کرد:دشمنان اسلام و وهابیت در تلاش هستند تا عشق به نهضت حسین را خاموش کنند ولی از این نکته غافل هستند که عشق به نهضت خونین حسین (ع) ابدی است و ماندگاری این نهضت مربوط به پشتوانه آن یعنی عزاداری‌های هیئات است.

وی افزود: عزاداری به سبک سنتی بعد از شهادت امام حسین (ع) و یارانش توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) آغاز و پیام عاشورا توسط ایشان مطرح شد و پس از آن فقها و وعاظ شروع به تبلیغ پیام عاشورا کرده و هیئات حسینی نیز سهم خود را اداء کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تمام دستگاه‌های زیربط تلاش کردند تا بر خلاف رژیم طاغوت، همکاری لازم را در خصوص ایجاد تمهیدات مناسب برای اجرای عزاداری ایام محرم انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز 13 آبان، روز مبارزه با استکبار گفت: نهضت امام حسین (ع) و نهضت امام خمینی (ره) همواره با همدیگر در ارتباط بوده‌اند و ریشه نهضت امام خمینی (ره) همان نهضت حسینی است و یکی از مباحثی که در قیام اباعبدالله الحسین مطرح شد بحث عزت در مقابل ذلت است.

این عضو شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی تصریح کرد: روحیه عزتمندی بزرگترین پیام و درس عاشورا برای ماست و با توجه به تقارن 13 آبان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) باید این درس تحقق یافته و هیئات که داعیه زنده نگهداشتن پیام عاشورا را دارند، باید در راهپیمایی 13 آبان حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/60001/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول