اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

علمای شیعه با تبلیغ مؤثر توطئه وهابیت را خنثی کنند

امام جمعه اردبیل گفت: علمای شیعه با تدبیر و دوراندیشی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا تبلیغ پوچ و واهی جبهه کفر و وهابیت خنثی شده و از بین برود.

علمای شیعه با تبلیغ مؤثر توطئه وهابیت را خنثی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در نشست علما، روحانیان و فضلای اردبیل در آستانه ماه محرم که با حضور مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌الله نوری همدانی در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد، اظهار داشت‌: نباید برخی غفلت‌های ما زمینه را برای مبلغان وهابی فراهم کند تا آنها از خلأ موجود بهره گرفته و بخواهند تبلیغ علیه مکتب اسلام را با شدت پیگیری کنند.

وی از علما و فضلا به عنوان قشر با بصیرت و مدافعان ارزش‌های اعتقادی و اسلامی یاد کرد و افزود: نواب امام زمان (عج) دارای پنج خصوصیت خطیر و ارزشمند هستند که یکی از این شروط داشتن علم و مجهز شدن به مبانی اعتقادی است که در کنار آن توجه به تدین، ‌معنویت، اخلاص و... باید مورد توجه قرار گیرد.

عاملی از علما و روحانیان به عنوان پاسداران مرزهای اعتقادی و ارزشی جامعه یاد کرد و ادامه داد: مرجعیت در طول تاریخ با کارنامه درخشان خود سعی کردند تا زمینه‌ای را برای رشد و تعالی جامعه و جلوگیری از انحرافات فراهم بیاورند که در این باب باید گفت مرجعیت و سایر علما و روحانیان همیشه در دفاع از اسلام و مبانی اعتقادی پیشرو بودند.

این مسئول با بیان اینکه باید از ظرفیت شکل گرفته بهترین بهره‌برداری را کرده و جامعه را از خطر انحراف بر حذر داشت، تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزی امروز دشمن بر روی این اصل متمرکز شده تا آموزه ‌های دینی و اعتقادی نسل آینده را دچار انحراف و انحطاط کنند که در این زمینه به نظر می‌رسد باید با تذکر و تبیین مسائل به گونه‌ای حرکت کرد تا حرکت خبیث آنها به نتیجه نرسد.

وی وظیفه روحانیان و مبلغان دینی را در این باب سنگین و حائز اهمیت توصیف کرد و یادآور شد: ‌اگر در هر مسجد به عنوان سنگر، روحانیان نسل آینده ما را با اندیشه ناب اسلامی و اعتقادی آشنا کنند بهترین تغییر و تحول در جامعه رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل از حوزه علمیه قم خواست تا با اعزام روحانیان به مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و روستایی از برخی آسیب‌ها جلوگیری کنند چرا که اگر روحانیان ما در این مناطق حاضر نشوند به یقین مبلغان وهابی عرصه را برای تاخت و تاز اعتقادات و ارزش‌های ضد انسانی و ضد الهی خود فراهم می‌بینند.

عاملی خواستار حضور روحانیان در مناطق محروم شد و خاطر نشان کرد: اگر این حضور کمرنگ شود شبکه‌های تبلیغاتی و ماهواره‌ای جای آن را می‌گیرد که در این باب دست استمداد به سمت حوزه‌های علمیه دراز می‌کنیم تا در این زمینه بتوانیم بسیار موفق عمل کرده و غفلت‌های گذشته را نیز جبران کنیم.

وی در پایان سخنان خود با گرامیداشت ایام محرم، دهه اول این ماه را فرصتی استثنایی برای حضور روحانیان و علما در مساجد و منابر توصیف کرد و گفت: باید همه روحانیان تلاش کنند تا آحاد مردم با فلسفه قیام و نهضت سیدالشهدا بیشتر و بهتر آشنا شده و بیش از هر زمان دیگر با حقایق این قیام خونین آشنا شوند.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول