اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد

برگزاری پنجمین جشنواره زیتون استان در آ‌‌ب‌بر

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پنجمین جشنواره زیتون استان در شهر آب‌بر برگزار می‌شود.

برگزاری پنجمین جشنواره زیتون استان در آ‌‌ب‌بر

مسعود زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: پنجمین جشنواره زیتون استان آ‌‌ب‌بر نهم آبان ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سالن شهید بهشتی آب‌بر برگزار می‌شود، افزود: شهرستان طارم میزبان پنجمین دوره جشنواره استانی زیتون خواهد بود که در شهر آب‌بر برگزار می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم محورهای برگزاری این جشنواره را یادآور شد و تاکید کرد: این جشنواره در 6 محور برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه توسعه باغات شیب‌دار زیتون طارم یکی از محورهای مهم در این جشنواره خواهد بود، گفت: طی سال‌های اخیر توسعه باغات شیب‌دار طارم به شکل مناسبی توسعه یافته است.

زنگنه توسعه باغات شیب‌دار زیتون طارم را یادآور شد و بیان داشت: برای توسعه کمی زیتون در طارم اقدام به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم این طرح را موفقیت‌آمیز عنوان کرد و یادآور شد: تاثیرات خوبی در این توسعه کمی این محصول حاصل شده است.

وی تولید محصول سالم و ترویج فرهنگ مصرف روغن زیتون را از دیگر بخش‌های محوری این همایش عنوان و خاطرنشان کرد: این بخش یکی از محورهای مهم این همایش محسوب می‌شود.

زنگنه محصول زیتون طارم را دارای کیفیت بالایی عنوان کرد و ادامه داد: باید فرهگ مصرف زیتون را در استان گسترش داد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم توسعه ارقام تجاری سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه را یادآور شد و تاکید کرد: توسعه ارقام تجاری سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه طارم مورد تاکید قرار دارد.

وی توسعه ارقام تجاری سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه را از محورهای دیگر این جشنواره دانست و یادآور شد: توسعه ارقام تجاری سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه موضوعی مهم در زیتون طارم محسوب می‌شود.

این مسئول بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان زیتون را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان کرد و اذعان داشت: برای توسعه کمی و کیفی باید نسبت به تحلیل مشکلات موجود اقدام کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم تجلیل از تولیدکنندگان برتر زیتون را یادآور شد و گفت: تجلیل از تولیدکنندگان برتر زیتون نیز در این جشنواره صورت می‌گیرد.

وی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی شهرستان را از دیگر محورهعای این جشنواره دانست و متذکر شد: نسبت به برگزاری مناسب جشنواره تلاش می‌شود.

گفتنی است زیتون یکی از محصولات مهم در شهرستان طارم است و همچنین این محصول تولیدی در طارم در سطح کشور مطرح بوده و یک برند بین‌المللی محسوب می‌شود.

شهرستان طارم، یکی از شهرستان‌های استان زنجان است. این شهرستان در شمال استان واقع شده و با استان‌های گیلان و قزوین و اردبیل همسایه می‌باشد.

انتهای پیام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول