اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سرسبزی دشت ده‌رضا ریگان با واگذاری موتورپمپ‌های کشاورزی

با واگذاری موتورپمپ‌های کشاورزی در منطقه ده‌رضای شهرستان ریگان دشت‌های این منطقه رنگارنگ می‌شوند و کشت گندم و جو زمین‌های منطقه را سرسبز می‌کند.

سرسبزی دشت ده‌رضا ریگان با واگذاری موتورپمپ‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، با توجه به اینکه منطقه ده‌رضای ریگان یکی از مناطق مستعد برای کشاورزی است، زمین‌هایی وجود دارد که به دلیل کشت نشدن هر وجب از آنها طلا است و زمین‌های بایر این منطقه دوباره آباد می‌شوند.

با واگذاری موتورپمپ‌های کشاورزی به افراد جویای کار در این منطقه این دشت سر سبز شده و بهترین محصولات کشاورزی از آن برداشت می‌شود و دشت ده‌رضا یکی از دشت‌های شهرستان ریگان است که زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال دارد.

با توجه به خشکسالی‌های پی‌در‌پی در ریگان، این دشت تنها دشتی است که هنوز آب کشاورزی در آن جریان دارد و در حال حاضر 9 موتورپمپ کشاورزی در این منطقه احداث شده‌اند که آن را آبیاری کنند.

این موتور پمپ‌های کشاورزی به افراد جویای کار، فارغ‌التحصیلان کشاورزی، بومیان منطقه و خانواده‌های معظم شهدا واگذار می‌شود.

محمد خراسانی یکی از جوانان جویای کار ده‌رضا به خبرنگار فارس گفت: با راه‌اندازی این موتورپمپ‌ها برای من شغلی ایجاد می‌شود و با تلاش این دشت را آباد و آن را تبدیل به قطب کشاورزی می‌کنیم.

سعید اسلام‌آبادی یکی دیگر از جوانان جویای کار نیز اظهار داشت: با ایجاد بستر مناسب برای اشتغالزایی در این منطقه فرصت خوبی است تا با آغاز کشاورزی بتوانیم این دشت را آباد کنیم.

حسین خراسانی دهیار ده‌رضا هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این روستا با 520 خانوار یکی از روستاهای دارای زمین مناسب و آب با کیفیت است، اما جوانان این روستا به دلیل نبود شغل مناسب به شغل‌های کاذب روی آورده بودند که با همت مسولان این جوانان مشغول کشاورزی می‌شوند.

احداث 9 موتورپمپ کشاورزی در منطقه ده‌رضا

مجید اعتمادی فرماندار ریگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در منطقه ده‌رضا 9 موتورپمپ کشاورزی احداث شده که یکی از این موتورپمپ‌های کشاورزی برای فعالیت‌های تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این موتورپمپ‌های کشاورزی به بومیان منطقه، فارغ‌التحصیلان کشاورزی شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا واگذار می‌شوند.

اعتمادی بیان داشت: هر موتور پمپ کشاورزی به 14 نفر واگذار می‌شود که چهار نفر از آن‌ها فارغ‌التحصیلان کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در این منطقه صورت گرفته که از جمله تسطیح و اجرای خط انتقال آب است، عنوان کرد: کشاورزی نوین با حضور فارغ‌التحصیلان کشاورزی در کنار کشاورزان این منطقه اجرا می‌شود.

فرماندار ریگان خاطر نشان کرد: زمینه مناسبی در این منطقه برای پرورش شتر، طیور و شترمرغ دارد و با توجه به اینکه طرح پایلوت شتر در این منطقه اجرایی می‌شود با واگذاری این موتورپمپ‌ها پرورش شتر رونق خاصی در این منطقه می‌گیرد.

واگذاری 4 حلقه چاه کشاورزی به کشاورزان بومی

موسی جلالی مدیر جهاد کشاورزی ریگان به خبرنگار فارس گفت: بیش از 500 هکتار از اراضی این منطقه تسطیح شده و بیش از یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای تسطیح زمین‌ها و لوله‌گذاری هزینه شده است.

وی افزود: کارشناسان بومی منطقه در زمینه کشاورزی در فاز اول واگذاری موتورپمپ‌ها در اولویت قرار دارند و در این فاز چهار حلقه چاه کشاورزی واگذار می‌شود.

جلالی عنوان کرد: به زودی تمام موتورپمپ‌های کشاورزی به افراد جویای کار واگذار می‌شود و برای حمایت از این افراد تسهیلات 30 میلیون تومانی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود تا کشاورزی را آغاز کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: با توجه به اینکه به فصل کشت گندم و جو در این منطقه نزدیک می‌شویم این موتورپمپ‌ها به زودی واگذار تا با کشت گندم این دشت رنگارنگ شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته کشت گندم در این منطقه انجام شده است که به دلیل مستعد بودن زمین‌ها محصولی با کیفیت برداشت شد.

جلالی خاطر نشان کرد: این منطقه دارای آب فراوانی است که با واگذاری این موتورپمپ‌ها اشتغال برای 100 نفر ایجاد می‌شود.

-----------------------------

گزارش از موسی ملائیان

-----------------------------

انتهای پیام/80014/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول