اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت عنوان کرد

واگذاری طرح‌های گلخانه‌ای باشت به دانشجویان رشته‌های کشاورزی

فرماندار باشت بر توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای تأکید کرد و گفت: دانشجویان رشته‌های مختلف کشاورزی برای واگذاری طرح‌های گلخانه‌ای در اولویت هستند.

واگذاری طرح‌های گلخانه‌ای باشت به دانشجویان رشته‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، یزدان محمدی صبح امروز در جمع تعدادی از متقاضیان احداث طرح‌های گلخانه‌ای شهرستان باشت، اظهار کرد: 36 هکتار از اراضی دارای آب، برق، راه، لوله‌کشی، جدول‌گذاری و قطعه‌بندی شده و برای احداث طرح‌های گلخانه‌ای در منطقه سرآب‌بیز در 10 کیلومتری باشت برای ساخت مجتمع‌های گلخانه‌ای در باشت آماده واگذاری است.

فرماندار باشت ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف آب، فعالیت و تولید محصول در تمام فصول سال، استفاده از اراضی غیر قابل کشت، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان بویژه زنان روستایی و دانش‌آموختگان بخش کشاورزی از مزایای توسعه کشت گلخانه‌ای در هر شهرستان است.

وی در ادامه ویژگی‌های طرح‌های گلخانه‌ای را حائز اهمیت دانست و افزود: اگر چه طرح‌های گلخانه‌ای نیاز به مراقبت دائمی دارد و این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بالایی اجرا می‌شود اما مزایای بالای آن، این مشکلات را جبران می‌کند.

این مسئول ابراز داشت: هر چند این سایت برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بخش کشاورزی در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل تقاضای فراوان افراد و ظرفیت بالای این سایت، کشاورزانی که دارای تجربه کافی بوده با بررسی وضعیت توانمندی آن‌ها و دریافت مجوز از سازمان جهاد کشاورزی، زمین به آن‌ها واگذار می‌شود.

به گفته محمدی، برای احداث طرح‌های گلخانه‌ای دولت ضمن آموزش‌های لازم و ترویج و مشاوره متقاضیان تسهیلات کشاورزی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

وی دانشجویان رشته‌های مختلف کشاورزی را برای واگذاری طرح‌های گلخانه‌ای در اولویت اول برشمرد و تصریح کرد: با وجود مناسب بودن آب و هوا و با عنایت به اینکه شهرستان باشت بزرگترین قطب کشاورزی استان است و با فراهم بودن همه امکانات برای توسعه بخش کشاورزی از این رو توجه به متقاضیان سرمایه‌گذاری و کار‌آفرین در این بخش به صورت ویژه است.

انتهای پیام/82007/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول