اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان:

80 هزار هکتار از اراضی ماهنشان قابلیت کشاورزی دارد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: 80 هزار هکتار از اراضی ماهنشان قابلیت کشاورزی دارد.

80 هزار هکتار از اراضی ماهنشان قابلیت کشاورزی دارد

اکبر طیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: بالغ بر 80 هزار و 663 هکتار از اراضی شهرستان قابلیت کشت آبی و دیم را دارند.

وی به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان ماهنشان اشاره کرد و افزود: مجموع وسعت شهرستان 278 هزار و 600 هکتار است که از این مساحت بیش از 80 هزار هکتار قابلیت کشت و تولید محصولات کشاورزی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان به مجموع اراضی زیر کشت در بخش‎های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: از جمع اراضی قابل کشت نزدیک به 12 هزار و 645 هکتار زیر کشت محصولات آبی زراعی است.

این مسئول ظرفیت‌های زراعی شهرستان ماهنشان را یادآور شد و تاکید کرد: شهرستان ماهنشان در تولید انواع محصولات زراعی دارای ظرفیت‌های مناسب است.

طیبی توسعه ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان ماهنشان در بخش زراعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: اهتمام جدی نسبت به توسعه زراعی شهرستان وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان به بخش باغی این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در بخش باغی نیز شهرستان ماهنشان دارای ظرفیت‌های خوبی است.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 612 هکتار از اراضی ماهنشان برای کشت محصولات باغی است، افزود: محصولات متنوعی در باغات شهرستان تولید می‌شود.

طیبی با بیان اینکه بخش باغی شهرستان دارای محصولات شاخصی است، یادآور شد: محصولات مناسبی در این بخش تولید می‌‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان زردآلو را یکی از محصولات مهم این شهرستان عنوان کرد و گفت: زردآلوی تولیدی ماهنشان دارای کیفیت مرغوبی است.

این مسئول همچنین انگور را از محصولات ماهنشان یادآور شد و اذعان داشت: انگور تولیدی ماهنشان نیز دارای کیفیت مناسبی است.

طیبی همچنین به بخش کشت دیم شهرستان ماهنشان اشاره کرد و متذکر شد: 38 هزار و 649 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصولات دیم است.

انتهای پیام/73007/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول