اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان:

زه‌آب‌ها موجب کندی کشاورزی شادگان شده‌اند

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان گفت: زه‌آب‌های پرورش ماهی و زهکشی در اراضی کشاورزی این شهرستان مشکلات آلودگی را برای محصولات و کشاورزان ایجاد می‌کنند.

زه‌آب‌ها موجب کندی کشاورزی شادگان شده‌اند

حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با اشاره به اینکه مقدمات کشت پائیزه در مزارع و اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است اظهار کرد: 15 هزار هکتار از اراضی در طرح و 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان غیرطرح در حال کشت پائیزه هستند.

وی اضافه کرد: همچنین 5 هزار هکتار جو، 550 هکتار کلزا و 300 هکتار صیفی‌جات و سبزیجات از اراضی زیرکشت این شهرستان در عملیات کشت قرار دارند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه علوفه نیز در همه فصول کشت می‌شود مقدمات انجام این عملیات نیز آغاز شده و در نظر گرفته شده است 500 هکتار برای این اقدام، منظور شود.

وی ادامه داد: بذر گندم نیز آماده شده است و همراه با کودهای اوره و فسفات در تمام تعاونی‌های روستایی شهرستان توزیع شده است تا در اختیار بهره‌‌برداران قرار گیرد.

مطرودی خاطرنشان کرد: برای آغاز کشت گندم آماده تامین آبیاری اولیه هستیم و هیچ مشکل دیگری در این زمینه پیش روی کشاورزان نیست.

*افزایش تولید محصول نسبت به سال گذشته

وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت محصول امسال این شهرستان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 30 هزار هکتار انواع محصولات کشاورزی برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته با افزایش 10 درصدی روبه رو خواهد بود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان در ادامه اظهار کرد: همه شرایط را با برنامه‌ریزی‌های متخصصان و کارشناسان این اداره برای کاشت و برداشت بهترین محصول مهیا کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: آماده‌سازی اراضی که در طرح 10 هزار هکتاری قرار دارند و کانال کشی و زهکشی و همچنین تسطیح در راستای انجام عملیات کشت در اراضی کشاورزی شهرستان در حال انجام است و در این زمینه کشاورزان نیز همکاری بسیار مطلوبی با ما دارند.

مطرودی گفت: نهاده‌های کشاورزی بین کشاورزان در حال توزیع است و طبق ضوابط فنی به میزان هر هکتار دو کیلو کود اوره و یک کیلو کود فسفات که شیمیایی هستند در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به برخی مشکلات پیش‌روی جهاد کشاورزی و کشاورزان این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: زه‌آب‌های پرورش ماهی و زهکشی در اراضی کشاورزی این شهرستان مشکلات آلودگی را برای محصولات و کشاورزان ایجاد می‌کند که امید است مسئولان در این خصوص حمایتی جدی کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان همچنین عنوان کرد: در این خصوص ضروریست سازمان آب و برق و محیط زیست استان خوزستان وارد کار شوند و با انجام یکی از دو راهکار افزایش فشار آب کشاورزی و یا جلوگیری از ورود زه‌آب‌‌ها بر اراضی کشاورزی جلوی برخی خسارت‌های احتمالی را بر بخش کشاورزی شهرستان بگیرند.

وی بیان کرد: با وجود این مشکلات میزان کمی و کیفی محصولات کشاورزی آنچنان که انتظار می‌رود محقق نمی‌شود و همین امر منجر به کندی روند بخش کشاورزی خواهد شد.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول