اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

صدور پروانه فعالیت صنفی کشاورزی هویت‎بخشی به تولیدکننده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: صدور پروانه فعالیت صنفی کشاورزی به منزله هویت‎بخشی به تولیدکنندگان بخش و فعالیت آنهاست.

صدور پروانه فعالیت صنفی کشاورزی هویت‎بخشی به تولیدکننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، جلسه شورای تشکل‎های کشاورزی استان سمنان صبح امروز با حضور رئیس، معاونان، مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و شهرستان‎های تابعه، مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان و اعضای هیئت مدیره نظام‎های صنفی کشاورزی استان سمنان در سالن جلسات شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تشکیل شد.

علی‎اکبر افضلی، مدیر سازمان تعاون روستایی استان سمنان در این نشست گزارشی از اقدامات نظام صنفی کارهای کشاورزی در استان سمنان را ارائه کرد و افزود: تاکنون بیش از شش هزار و 500 (16 درصد بهره‎برداران بخش) نفر به عضویت نظام صنفی درآمده‎اند و در نظر است این رقم تا پایان سال به 50 درصد برسد.

در ادامه دبیران صنف شهرستان‎ها گزارشی از فعالیت‎های یک ساله و نحوه ثبت‎نام بهره‎برداران ارائه و به مواردی از جمله عدم اسناد مالکیت بعضی از اراضی، صدور پروانه فعالیت از یک محل، توجه جدی به بیمه تأمین اجتماعی فعالان و کارگران شاغل در بخش، کارگاه‎ها و عشایر، تأمین نهاده‎های عشایر در مسیر کوچ، حضور فعال صنف در مباحث تنظیم بازار، تأمین نقدینگی و اعتبار بخشیدن به پروانه‎ها را ارائه کردند.

محمدرضا حاتمی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان به مواردی از جمله به رسمیت شناختن فعالیت صنف و پروانه فعالیت، پیگیری برای بازنگری و اعلان تعرفه‎های جدید بیمه محصولات کشاورزی، اختصاص بیش از 100 دستگاه تراکتور و کمباین به استان سمنان و تأمین تسهیلات آن از طرف بانک اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم گفت: نظام صنفی به عنوان یک بازوی اجرایی غیردولتی برای کمک به بخش به ویژه بهره‎برداران است و صدور پروانه فعالیت از سوی آن‎ها به منزله هویت‎بخشی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی و کار آن‎هاست.

سیدمجید موسوی افزود: سازمان تعاون روستایی به عنوان متولی تشکل‎ها اهتمام ویژه‎ای در ترغیب و تشویق بهره‎برداران برای عضویت در نظام صنفی داشته باشد که تا پایان سال جاری نیمی از بهره‎برداران بخش عضو نظام صنفی شوند.

وی همچنین بر انتخابات اعضای هیئت مدیره نظام صنفی در موعد مقرر، حسابرسی دقیق از وجوهات دریافت و هزینه شده در صنف هر شهرستان، آمادگی برای واگذاری توزیع سوخت به صنف دارای امکانات لازم، حضور نماینده صنف در جلسات تنظیم بازار فرآورده‎های بخش، برگزاری دوره آموزشی ویژه اعضای نظام صنفی، جدی گرفتن بحث بیمه محصولات کشاورزی، پیگیری برای اخذ اسناد مالکیت اراضی زیرپوشش شهرستان میامی تأکید کرد.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول