اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نظام صنفی کشاورزی مددکار تولیدکنندگان باشد

استاندار اردبیل گفت:‌ نظام صنفی کشاورزی زمینه را برای سازماندهی تولید‌کنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و مددرساندن به آن‌ها فراهم کند.

نظام صنفی کشاورزی مددکار تولیدکنندگان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در نشست با اعضای انجمن نظام صنفی کشاورزی استان اظهار داشت: اهداف و رسالت‌های نظام صنفی کشاورزی در ارتباط با حمایت از حقوق تولیدکنندگان بخش کشاورزی بسیار سنگین است.

وی یادآور شد: نظام صنفی کشاورزی باید به تیم‌های کارشناسی فنی و تخصصی مجهز شده و نقش خود را در جهت توسعه کمی و کیفی محصولات و بهبود شرایط تولید، فروش و صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی به نحو شایسته ایفا کنند.

رئیس شورای اداری استان افزود: وجود نظام صنفی در بخش کشاورزی با ارتقای آگاهی کشاورزان و انسجام دادن و هماهنگ کردن فعالیت‌های آنان می‌تواند توسعه پایدار بخش کشاورزی را زمینه‌سازی کند و با حضور بهره‌برداران و تولید‌کنندگان در فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بسترهای لازم را برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کند.

وی یادآور شد: نظام صنفی کشاورزی می‌تواند به دقت و سرعت تمام تحولات بخش کشاورزی را رصد کند و با اعلام آنها به مراجع ذی‌صلاح و ارائه راه حل پیشنهادی از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه نظام صنفی در راستای خدمت به کشاورزان و زارعان و دامداران تشکیل یافته بود، گفت: متولی امور کشاورزی در استان اردبیل سازمان جهاد کشاورزی است که در این زمینه باید همکاری، حمایت و پشتیبانی همه جانبه خود را در راستای شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی با فعالان این حوزه به ویژه نظام صنفی کشاورزی داشته باشد.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی و پتانسیل‌های موجود استان اردبیل به ویژه بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: داشتن قابلیت‌های فراوان نظیر منابع آب و خاک حاصلخیز شرایط را برای رونق بخشیدن بخش کشاورزی مهیا کرده است که لازم است با مدیریت اصولی و برنامه‌ریزی دقیق از منابع موجود استان اردبیل به نحو مطلوب استفاده بهینه شود.

وی تصریح کرد: حضور کشاورزان در صنف موجب توانمند‌سازی آنها خواهد شد چرا که تشکل‌سازی و تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی یکی از زیر‌ساخت‌های توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/62005/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول