اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون زنجان تاکید کرد

ضرورت توجه به اهداف کیفی توسعه بخش تعاون در زنجان

دبیر اتاق تعاون زنجان گفت: توجه به اهداف کیفی توسعه بخش تعاون در زنجان ضروری است.

ضرورت توجه به اهداف کیفی توسعه بخش تعاون در زنجان

محسن جاویدان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: اهداف کیفی توسعه بخش تعاون برای برنامه پنجم توسعه مدون شده است.

وی به اهمیت اهداف کیفی توسعه بخش تعاون اشاره کرد و افزود: این اهداف در هشت بند در قانون قید شده است.

دبیر اتاق تعاون زنجان به این بندها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد چتر حمایتی و توانمند‌سازی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه جزو این اهداف است.

وی فقر‌زدایی از دهک‌های کم درآمدی را یادآور شد و تاکید کرد: یکی از اهداف کیفی توسعه بخش تعاون توجه به تقویت اقتصادی دهک‌های کم درآمد است.

جاویدان با بیان اینکه تقویت دهک‌های کم‌درآمد از طریق ساماندهی و تسهیل مطلوب آن‌ها به منابع و امکانات میسر است، افزود: حضور مقتدرانه در سرمایه‌گذاری، مالکیت و مدیریت اقتصاد ملی و بین المللی در این بخش مورد تاکید قرار دارد.

دبیر اتاق تعاون زنجان افزایش سطح اشتغال مولد را از بخش‌های دیگر اهداف کیفی توسعه بخش تعاون عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش سطح اشتغال مولد با تکیه بر مالکیت و مدیریت نیروی کار تاکید شده است.

وی در پاسخ به تشریح افزایش سطح اشتغال مولد با تکیه بر مالکیت و مدیریت نیروی کار، گفت: در این بخش موضوع حذف فاصله کارگر و کارفرما مطرح است.

جاویدان به دیگر اهداف کیفی توسعه بخش تعاون اشاره کرد و اظهار داشت: کمک به حذف واسطه‌های غیرضروری در فرآیند تولید تا مصرف از دیگر اهداف کیفی توسعه بخش تعاون است.

دبیر اتاق تعاون زنجان کمک به حذف واسطه‌های غیرضروری در فرآیند تولید تا مصرف را یادآور شد و گفت: کاهش سطح قیمت‌ها و پیشگیری از انحصار و احتکار نیز در این بند مورد تاکید قرار دارد.

وی به افزایش قدرت خرید و بهبود وضع زندگی و امکانات معیشت و رفاه مردم اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی و گسترش مالکیت و نظارت مصرف‌کنندگان در تولید و توزیع محصولات مورد مصرف موجبات افزایش قدرت خرید را فراهم می‌کند.

جاویدان افزایش قدرت خرید مردم را از دیگر اهداف مهم کیفی توسعه بخش تعاون دانست و تاکید کرد: توجه به این اهداف کیفی ضروری است.

دبیر اتاق تعاون زنجان ارتقای رقابت‌پذیری فعالان اقتصادی کوچک را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ارتقای رقابت‌پذیری فعالان اقتصادی کوچک از بندهای توسعه کیفی بخش تعاون است که در کنار بهبود وضع شغلی قرار دارد.

وی به نحوه ارتقای رقابت‌پذیری فعالان اقتصادی کوچک اشاره کرد و اظهار داشت: این امر از طریق ساماندهی و مشارکت مستقیم آن‌ها برای تامین مشترک نیازهای حرفه‌ای و انجام فرایند تولید، بازاریابی و فروش محصولات میسر خواهد شد.

جاویدان تجمیع و هدایت سرمایه‌های کوچک را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: تجمیع و هدایت سرمایه‌های کوچک به انجام فعالیت‌های بزرگ و گسترش روحیه تعاون و مشارکت جمعی در اقتصاد منجر می‌شود.

دبیر اتاق تعاون زنجان تجمیع و هدایت سرمایه‌های کوچک را از اهداف کیفی توسعه بخش تعاون دانست و اظهار داشت: در این بخش بندهای مهمی قید شده است.

وی کمک به تامین عدالت اجتماعی را از دیگر بخش‌های کیفی توسعه بخش تعاون دانست و گفت: کمک به تامین عدالت اجتماعی از طریق توزیع عادلانه فرصت‌ها، منابع، امکانات و درآمدها مورد تاکید است.

جاویدان جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت را یادآور شد و تاکید کرد: پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص نیز از دیگر اهداف تدوین شده است.

انتهای پیام/73007/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول