اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاونی فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی خراسان رضوی انتقاد کرد

بی‌توجهی به مدل اقتصاد تعاونی در برنامه‌ها/ رشد کیفی مناسبی نداریم

مدیر تعاونی فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی خراسان رضوی گفت: در دولت نهم و دهم تعاونی‌ها به لحاظ کمّی رشد خوبی داشتند ولی از لحاظ کیفی رشد چندانی دیده نمی‌شود.

بی‌توجهی به مدل اقتصاد تعاونی در برنامه‌ها/ رشد کیفی مناسبی نداریم

 علی ایزی مدیر تعاونی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در دولت نهم و دهم به لحاظ کمّی رشد بسیار خوبی از لحاظ ثبت تعداد تعاونی‌ها داشتیم اما به لحاظ کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای نداشتیم و چندان به این مدل اقتصادی موفق در کشور توجهی نشد.

ایزی افزود: تعاونی‌های فارغ التحصیلان با هدف ایجاد تعاونی‌های کارآفرین و دانش‌بنیان توسط فارغ‌التحصیلان، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده‌های نو فعالیت خود را رسماً آغاز کرده‌اند.

مدیر تعاونی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی گفت: این تعاونی با موضوع پژوهشی، تحقیقاتی و کارآفرینی خراسان رضوی تشکیل شده است.

وی افزود: این تعاونی در راستای تحقق اصل 44 و سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شرکت تعاونی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی با دو هدف توسعه و گسترش فرهنگ و روحیه تعاون بین فارغ‌التحصیلان و شناسایی دانش آموختگان صاحب طرح و ایده ایجاد شده است.

ایزی گفت: تاریخچه تعاون در ایران به سال 1314 بر می‌گردد؛ تعاونی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی با تلاش جمعی از دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با همکاری اساتید و اعضای هیئت علمی و کارشناسان بخش تعاون براساس تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت تعاون در سال 88 تشکیل شد.

وی در پایان گفت: مدل تعاونی در کشورهایی مثل پاکستان، هند و اندونزی انقلابی را در اقتصاد ایجاد کرده اما در ایران، هنوز مدل تعاونی مورد توجه و استقبال قرار نگرفته است.

انتهای پیام/2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول