اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

اقتصاد روستا با تعاونی‌ها توانمند می‌شود

استاندار گیلان بر مشارکت اقتصادی روستائیان تاکید کرد و گفت: اقتصاد روستا با تعاونی‌ها توانمند می‌شود.

اقتصاد روستا با تعاونی‌ها توانمند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در همایش ملی برنامه‌ریزی و توسعه پایدار روستایی در ناحیه جنوبی دریای خزر اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ییلاق‌ها از اکنون باید برای نسل‌های آینده انجام شود.

وی روستاهای گیلان را متاثر از برنامه‌های گردشگری خواند و افزود: ایجاد الگوهای گردشگری روستایی موجب تحول در این مناطق می‌شود.

هاشم‌نیا با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها، تصریح کرد: اجرای طرح هادی روستاها را توانمند می‌کند.

استاندار گیلان بر توانمندی روستائیان توسط کمیته امداد تاکید کرد و گفت: توانمندسازی کمیته امداد براساس فقریابی است و ارتقای توان اقتصادی روستائیان باید در تمام زمینه‌ها باشد.

وی با تاکید بر نهادینه شدن تعاون در روستاها، بیان کرد: مشارکت‌جویی اقتصاد روستا را توانمند می‌کند.

هاشم‌نیا به تدوین اساسنامه تعاونی‌های روستایی در پنج دهه گذشته اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت مربوط به اقتصاد را در تعاون روستایی می‌توان دید.

استاندار گیلان با بیان اینکه روستاها طبق نیاز تفریحی شهرها ساخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: در گذشته مدیریت جامعه مبتنی بر اقتصاد روستا وجود نداشته و اقتصاد تفریحی در جلگه شمال کشور بر بافت روستایی غلبه کرده است.

وی بر استفاده از توانمندی تالاب‌ها در اقتصاد روستاها تاکید کرد و افزود: تالاب انزلی پنج شهرستان گیلان را می‌تواند احیا کند.

هاشم‌نیا با اشاره به وجود دریا در گیلان، اظهار کرد: دریا می‌تواند موجب احیای 9 شهرستان ساحلی استان شود.

استاندار گیلان جنگل را پشتیبان اقتصاد روستایی توصیف کرد و گفت: روستایی را نمی‌توان با امر و پشتیبانی پیش برد بلکه راهکار اجرایی نیاز است.

وی با تاکید بر بهبود مستمر اقتصادی در روستاها، بیان کرد: قوانین خوبی در زمینه مذکور وجود دارد و باید در اجرای مقررات تلاش کنیم.

هاشم‌نیا خواستار بهبود مستمر فرآیندها در مدیریت روستا شد و تصریح کرد: کمیته امداد، بنیاد مسکن، تعاون روستایی و دفتر امور روستایی بستر بهبود وضعیت روستا را فراهم می‌کنند.

به گزارش فارس، دومین همایش ملی برنامه‌ریزی و توسعه پایدار روستایی در ناحیه جنوبی دریای خزر با محوریت مسائل کالبدی و اجتماعی ـ فرهنگی با هدف تلاش به منظور کمک به تحقق توسعه روستایی در برنامه پنجم توسعه، 17 و 18 مهر جاری در دانشگاه گیلان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/84001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول