اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه عنوان کرد

ترویج فرهنگ تعاون هدف برگزاری جشن عاطفه‌ها

فرماندار قروه گفت: هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها ترویج هر چه بیشتر فرهنگ تعاون، نوع‌دوستی و مشارکت در بین مردم است که هر ساله در این آیین کمک‌های بسیار خوبی از سوی مردم نیکوکار جمع‌آوری می‌شود.

ترویج فرهنگ تعاون هدف برگزاری جشن عاطفه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده عصر روز گذشته با حضور در یکی از پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها شهرستان قروه اظهار کرد: مردم نیکوکار کشورمان با الهام از تعالیم اسلام و معصومین علیهم‌السلام، به یاری خانواده‌های محروم و نیازمند می‌شتابند تا فرزندان آنان نیز بتوانند از نعمت آموزش و درس خواندن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: برپایی این جشن‌ها اثر تربیتی خوبی هم برای جوانان و نوجوانان عزیز کشورمان دارد و مشارکت در امور اجتماعی را به آنان می‌آموزد.

فرماندار قروه خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها ترویج هر چه بیشتر فرهنگ تعاون، نوع‌دوستی و مشارکت در بین مردم است که هر ساله در این آیین کمک‌های بسیار خوبی از سوی مردم نیکوکار جمع‌آوری می‌شود.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از برترین تعالیم دین مبین اسلام، احسان، نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان است، گفت: این توفیقی است از جانب خداوند متعال که تنها نصیب بندگان خوب و برگزیده او می‌شود.

به گفته فرماندار قروه، خدمت به محرومان و نیازمندان یکی از شیرین‌ترین و پسندیده‌ترین عبادت‌ها و سنت پیامبراکرم و ائمه هدی علیهم‌السلام است.

وی مال و مکنت را وسیله آزمایش بندگان از سوی خداوند متعال عنوان کرد و افزود: برگزاری این چنین جشن‌هایی در احیای سنت حسنه انفاق و نیکوکاری، علاوه بر اینکه انجام تکلیف شرعی و اجتماعی است، تأثیر بسزایی در راستای خدمات نظام به طبقه محروم و نیازمندان جامعه دارد.

وی اضافه کرد: ترغیب و ارشاد بیش از پیش مردم نیکوکار کشورمان از طریق صدا و سیما و رسانه‌های جمعی دیگر، می‌تواند گام مهمی در مسیر فقر زدایی به حساب آید.

وی تصریح کرد: محو فقر در جامعه بسیار ضروری است زیرا پیامدهای فرهنگی فقر به مراتب وسیع‌تر از پیامدهای اقتصادی آن است.

شیخی‌زاده گفت:  از بین بردن فقر در جامعه، زمانی امکان‌پذیر می‌شود که با بهره‌گیری از راهکارهای عملی، شیوه مبارزه با آن شناسایی شود و اقدام عملی صورت پذیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: روحیه کمک به هم نوع روز به روز در جامعه گسترش یابد و هیچ نیازمندی در ایران اسلامی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/79009/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول