اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد

کاهش 15.6 درصدی تلفات ناشی از مسمومیت گاز منوکسیدکربن در کشور/افزایش تلفات در نیمه دوم سال

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان این‌که تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در پنج ماهه امسال 15.6 درصد کاهش داشته است، گفت: این تعداد در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.

کاهش 15.6 درصدی تلفات ناشی از مسمومیت گاز منوکسیدکربن در کشور/افزایش تلفات در نیمه دوم سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند عبدالرزاق برزگر بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم ارتقا و بهره‌برداری از آزمایشگاه آسیب‌شناسی و تکمیل آزمایشگاه سم‌شناسی پزشکی قانونی خراسان جنوبی، اظهار داشت: در پنج ماهه امسال آمار معاینات بالینی در مراکز پزشکی قانونی کشور 876 هزار و 632 مورد بوده است.

وی با بیان این‌که این معاینات در مدت مشابه سال گذشته 870 هزار و 440 بوده است، تصریح کرد: این رقم نشان‌دهنده رشد هفت درصدی تعداد معاینات بالینی پزشکی قانونی است.

خراسان جنوبی  رتبه 30 مراجعان نزاع در کشور را دارد

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور از کاهش 1.1 درصدی آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و افزود: مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی در پنج ماهه امسال 297 هزار و 634 نفر و در مدت مشابه سال قبل 303 هزار و 224 نفر بوده است.

برزگر با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای کمترین آمار مراجعان نزاع است، متذکر شد: خراسان جنوبی از این نظر رتبه 30 در کشور را دارد.

وی ادامه داد: استان تهران بیشترین مراجعان نزاع را در کشور دارد.

فوت بیش از 7 هزار نفر بر اثر تصادفات در کشور

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور متوفیان ناشی از تصادفات در پنج ماهه سال جاری را هفت هزار و 706 نفر اعلام کرد و اذعان داشت: از این تعداد پنج هزار و 939 نفر مرد و یک هزار و 767 نفر زن هستند که کاهش 10 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

برزگر به تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه امسال تعداد 173 نفر جان خود را بر اثر گاز منوکسیدکربن از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 58 نفر زن و 115 نفر مرد هستند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 205 نفر بوده است به میزان 15.6 درصد کاهش داشته است.

آمار تلفات با گاز منوکسید کربن در نیمه دوم سال افزایش می‌‌یابد

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان این‌که آمار تلفات با گاز منوکسید کربن در نیمه دوم سال افزایش می‌‌یابد، هشدار داد: هموطنان در نصب وسایل گرمایشی و تجهیزات مورد نیاز و نیز بررسی دودکش‌ها و رفع موانع احتمالی دقت لازم را داشته باشند و با رعایت استانداردها مانع بروز حوادث تلخ و ناگوار شوند.

فوت 261 نفر در کشور بر اثر مصرف قرص برنج

برزگر متوفیان پنج ماهه امسال ناشی از مصرف قرص برنج را 261 نفر دانست و یادآور شد: از این تعداد 153 نفر مرد و 108 نفر زن هستند.

وی با بیان این‌که تعداد متوفیان ناشی از مصرف قرص برنج در مدت مشابه سال گذشته 231 نفر بوده ‌است، یادآور شد: میزان متوفیان ناشی از مصرف قرص برنج در سال جاری 13 درصد افزایش داشته است.

افزایش 2.8 درصدی مراجعان ناشی از حوادث کار

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان این‎که مراجعان ناشی از حوادث کار 2.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: مراجعان در پنج ماهه سال گذشته 12 هزار و 122 نفر بودند که امسال به 12 هزار و 458 نفر رسیده است که از این تعداد 11 هزار و 998 نفر مرد و 460 نفر زن بوده‌اند.

انتهای پیام/69022/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول