اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پزشکی قانونی:

نرم‌افزار بومی بانک اطلاعات ژنتیک کشور تهیه شد

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: نرم‌افزار بومی بانک جامع اطلاعات جمع‌آوری و آنالیز ژنتیک کشور تهیه شده است.

نرم‌افزار بومی بانک اطلاعات ژنتیک کشور تهیه شد

احمد شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به راه‌اندازی بانک اطلاعات ژنتیک در کشور اظهار کرد: تعداد 10 مرکز برای راه‌اندازی بانک اطلاعات ژنتیک در کشور آماده شده است.

وی از تهیه نرم‌افزار بومی بانک اطلاعات ژنتیک کشور خبر داد و افزود: اطلاعات توسط بانک مرکزی ژنتیک جمع‌آوری و دیالیز می‌شود.

شجاعی با بیان اینکه در فاز نخست دی‌ان‌ای مجرمان سابقه‌دار جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: هزینه‌های مصرفی آزمایش‌های ژنتیک بسیار است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی تامین اعتبار آزمایش‌های ژنتیک را مهم خواند و بیان کرد: امسال آزمایش ژنتیک مجرمان سابقه‌دار در کشور آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزمایش ژنتیک اکنون برای تمام افراد جامعه ضروری نیست، گفت: تغییر نرخ ارز سبب افزایش بار مالی مواد مصرفی به آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی شده است.

شجاعی در ادامه به رتبه نخست پزشکی قانونی کشور در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: پزشکی قانونی ایران جزو پیشرفته‌ترین‌ها در دنیا است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی برخورداری از متخصصان، تجهیزات و آزمایشگاه‌های مدرن را دلیل پیشرفته بودن این سازمان برشمرد و اظهار کرد: 350 مرکز پزشکی قانونی با 700 پزشک در کشور فعالیت می‌کنند.

وی حجم فعالیت پزشکی قانونی را بسیار عنوان کرد و افزود: مراکز پزشکی قانونی بیشتر از استانداردها فعالیت می‌کنند.

شجاعی 80 درصد فعالیت پزشکی قانونی را انجام معاینه‌ها دانست و تصریح کرد: تمام مراکز استان‌ها به آزمایشگاه مجهز هستند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به تصویب طرح فوق‌العاده ویژه در مجلس به منظور پرداخت حقوق فوق‌العاده به متخصصان پزشکی قانونی در سال 90، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک‌سوم حقوق کارکنان پزشکی قانونی پرداخت شده است و امیدواریم حقوق مذکور در سال جاری به صورت کامل پرداخت شود.

انتهای پیام/84001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول