اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور

مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

طی مراسمی با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضائیه به بهره‌برداری رسید.

مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بعدازظهر امروز در مراسم راه‌اندازی این مرکز با اشاره به اینکه در حال حاضر 32 پروژه عمرانی پزشکی قانونی در استان‌های مختلف کشور با پیشنهاد اعتبار 80 میلیارد ریال برای پیشبرد عملیات انجام شده است، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات پزشکی قانونی در استان‌ها کمبود فضاهای فیزیکی و پزشک است که نیازمند چاره‌اندیشی در زمینه رفع این مشکل هستیم.

احمد شجاعی با بیان اینکه تجهیزات آزمایشگاهی 80 درصد استان‌های کشور در سه سال اخیر ارتقا یافته است، افزود: براساس آخرین استانداردها در حال حاضر پزشکی قانونی با کمبود دو هزار و 835 پزشک دست و پنجه نرم می‌کند که برنامه‌ریزی برای رفع این کمبود ضروری است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که موجب شده پزشکان برای کار در پزشکی قانونی استقبال کمتری نسبت به بخش بهداشت و درمان و تأمین اجتماعی داشته باشند، تفاوت دستمزدها است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

شجاعی ادامه داد: ارائه خدمات بهینه و موثر به مردم در پزشکی قانونی کشور حداقل نیازمند فعالیت سه هزار و 500 پزشک و حداقل 370 هزار متر مربع فضاهای اداری و آزمایشگاهی است؛ این در حالی است که تنها 665 پزشک با این سازمان همکاری دارند، دستمزد ناچیز پزشکان نیز علت عدم رغبت آنان برای کار در این بخش است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به تصویب قانون پرداخت فوق‌العاده پزشکان و کارکنان پزشکی قانونی در دو سال گذشته گفت: متأسفانه اجرای این مصوبه به دلیل عدم تأمین اعتبارات در سال 90 مسکوت و در سال 91 تنها سه مورد پرداخت انجام شده است که امیدواریم در سال جاری اجرایی شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی نیز گفت: با راه‌اندازی این مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی مدت زمان جواب‌دهی به مراجعان از هشت ماه به دو ماه کاهش خواهد یافت.

سیدجلیل ‌منبتی ابراز داشت: این مرکز دارای دو سالن تشریح زنان و مردان، آزمایشگاه‌های سرولوژی، سم شناسی، آسیب شناسی و DNA است.

به گفته وی، با راه‌اندازی این مرکز سطح آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان از رده چهارم به دوم ارتقا یافت.

حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز با بیان اینکه خدمات مناسب پزشکی قانونی از مطالبات به حق مردم این استان است، گفت: در حال حاضر پنج شهرستان استان فاقد شعبه پزشکی قانونی هستند که نیازمند احداث این مرکز در این شهرستان‌ها هستیم.

در این مراسم مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان مرکزی در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع و با زیربنای یک ‌هزار و 70 متر مربع به بهره‌برداری رسید.

این مرکز با صرف اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال احداث و با  مجموع 15 میلیارد ریال اعتبار نیز تجهیز شده است.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول