اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص پزشکی قانونی:

آمار فروش خارج از شبکه ترامادول در ارومیه نگران کننده است

متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها گفت: قرص ترامادول با وجود اینکه در کشور با کمبود مواجه است به راحتی و خیلی ارزان در میدان مرکز ارومیه عرضه می‌شود.

آمار فروش خارج از شبکه ترامادول در ارومیه نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد مجیدی ظهر امروز در سمینار آشنایی با پیامدهای سوءمصرف مواد مخدر و راه‌های پیشگیری از آن که در سالن ولایت دادگستری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: قرص ترامادول با وجود اینکه در کشور با کمبود مواجه است به راحتی و خیلی ارزان در میدان مرکز ارومیه عرضه می‌شود.

وی ترامادول‌های خارجی و دست‌ساز را به مراتب خطرناک‌تر از ترامادول‌های توزیع شده توسط وزارت بهداشت و درمان دانست و ادامه داد: ترامادول را در گروه مواد مخدر به شمار نمی‌آورند ولی استفاده از آن بین جوانان بیداد می‌کند.

مجیدی خاطرنشان کرد: کاهش طول عمر مهم‌ترین عارضه استفاده از مواد مخدر است، که باید این قبیل موارد به مردم منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه در مقوله مبارزه با مواد مخدر همیشه درمان، کاهش عرضه و ... به اذهان خطور می‌کند، افزود: مبحث پیشگیری از ابتلاء به اعتیاد بیشتر مواقع مورد غفلت قرار می‌گیرد.

مجیدی با اشاره به اینکه مبحث پیشگیری از وقوع بلایا و امراض ریشه‌های قرآنی دارد، اضافه کرد: خداوند متعال در آیه 32 سوره مائده این نکته را مورد توجه قرار داده است.

این متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها اعتیاد را معضل بهداشتی، روانی، اجتماعی و اقتصادی دانست و ادامه داد: راه‌های مبارزه با این بلای خانمان‌سوز در مقابله با عرضه، درمان و پیشگیری دسته‌بندی شده‌اند.

مجیدی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وسیع شدن دامنه این معضل، خاطرنشان کرد: این مقوله چند سال بیشتر نیست که در عرصه ملی و بین‌المللی مطرح شده است.

وی اختلالات شخصیتی، مشکلات خانوادگی، وضعیت اجتماعی نامطلوب، عوامل محیطی نابه‌سامان و اختلالات روانی را از جمله علل گرایش جوانان به سوءمصرف مواد مخدر برشمرد.

طبق گفته وی افراد با اعتماد به نفس پایین، طغیانگر، افراد علاقه‌مند به کسب هیجان، اشخاص متمایل به انحراف و مستعد برای به دست آوردن استقلال بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

انتهای پیام/61002/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول