اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل خبر داد

اردبیل جزو 3 استان پایین جدول در مرگ و میرهای جاده‌ای

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با 14 کشته در تعطیلات نوروزی در جمع سه استان پایین جدول ارائه شده از سوی مسئولان کشوری قرار گرفت.

اردبیل جزو 3 استان پایین جدول در مرگ و میرهای جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اردبیل، بهزاد ولیزاده اظهار داشت:‌ ما در تعطیلات نوروزی امسال شاهد کشته شدن 14 نفر در حوادث رانندگی بودیم که یک کاهش 17.5 درصدی را در این مدت شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی 25 اسفند ماه سال 91 تا 15 فروردین ماه امسال، در استان 14 نفر به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته با آمار 17 نفر فوتی 5/17 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال در استان با 11 مورد در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است و در حوزه‌های درون شهری یک مورد و در جاده‌های روستایی شاهد دو مورد کشته بوده‌ایم.

ولیزاده تصریح کرد: براساس آمارهای اعلامی از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، در کل کشور یک‌هزار و 227 نفر به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 2.4 درصد افزایش یافته است.

این مسئول گفت: بیشترین تعداد مرگ‌های تصادفات نوروزی با 137 مورد در استان فارس روی داده و پس از این استان، استان‌های خراسان رضوی با 92 و تهران با 81 کشته دارای بیشترین تلفات ناشی از تصادفات نوروزی بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ادامه داد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با 9، ایلام با 11 و اردبیل با 14 کشته استان‌های دارای کمترین تعداد مرگ‌های ناشی از تصادفات نوروزی بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل در خبر اولیه تلفات حوادث رانندگی نوروز امسال که در بیستم فروردین ماه منتشر شده بود، آمار تلفات این حوادث را در کل کشور یک‌هزار و 136 نفر و در استان 13 نفر اعلام کرده بود.

انتهای پیام/62007/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول