اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان پزشکی قانونی:

بسیاری از پزشکان ما در حال استعفا هستند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی گفت: هم‌اکنون به مسئولان امر هشدار داده می‌شود که تعداد بسیاری از پزشکان مراکز پزشکی قانونی در سراسر کشور در حال استعفا هستند.

بسیاری از پزشکان ما در حال استعفا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عبدالرئوف ادیب‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران در این شهرستان اظهار داشت: انتظار می‌رفت پس از تصویب قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور‌ جهشی در زمینه افزایش جذب پزشک داشته باشیم، اما نه‌‌تنها این امر محقق نشد، بلکه باز به حالت سابق بازگشتیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 مرکز پزشکی قانونی پیش از این مصوبه در حال تعطیلی بود، افزود: هم‌اکنون نیز به مسئولان امر هشدار داده می‌شود که تعداد بسیاری از پزشکان این مراکز در سراسر کشور در حال استعفا هستند.

ادیب‌زاده تصریح کرد: اگر نتوانیم به وعده‌ای که در این زمینه با تصویب قانون به پزشکان داده شده است، عمل کرد و یا با عدم جذب پزشکان معاضدتی روبه‌رو شویم با مشکلات اساسی مواجه می‌شویم.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور ابراز داشت: با تصویب این قانون که مبتنی بر درآمد سازمان پزشکی قانونی است، امیدواریم با بهبود شرایط بتوانیم هرچه سریع‌تر مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کرد.

ادیب‌زاده با بیان اینکه به طور کلی در بحث جذب پزشک با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: این مشکل به ویژه در مورد پزشکان زن با توجه به حرفه سخت پزشکی قانونی و حضور در صحنه‌های جرم بیشتر است، به همین دلیل جذب پزشک زن سخت‌تر است.

وی با توجه به اینکه به عنوان اصل در سازمان باید در مراکز پزشکی قانونی حتما پزشک زن حضور داشته باشد، گفت: در نقاطی که پزشک زن وجود ندارد، می‌توان با شرایطی خاص زمینه جذب وی را فراهم کرد.

به گزارش فارس، تنها سه مرکز پزشکی قانونی در منطقه جنوب کرمان با جمعیتی حدود یک میلیون نفر وجود دارد که در هیچ‌یک پزشک زن مستقر نیست به همین دلیل می‌طلبد، مسئولان سازمان پزشکی قانونی کشور با نگاه ویژه‌ای نسبت به این امر مهم توجه داشته باشند و هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدامات لازم را فراهم آورند.

انتهای پیام/80001/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول