اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

آمار پزشکی قانونی از افزایش حوادث ناشی از کار نگران کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار پزشکی قانونی در کل کشور برای حوادث ناشی از کار نگران کننده است.

آمار پزشکی قانونی از افزایش حوادث ناشی از کار نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی در نخستین همایش جامعه ایمن شهر اصفهان با اشاره به اینکه کشور ما در حال تبدیل به صنعتی شدن است، اظهار کرد: تا چند سال پیش بیشتر دلایل مرگ و میرها بیماری‌های واگیردار بود، در حالی که امروزه بیشترین دلایل مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی اما با قابلیت پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه باید ابتدا نگرش‌ها تغییر کند و سپس گروه‌های هدف مشخص شود، افزود: آموزش و پرورش، شهرداری، صدا و سیما، نیروی انتظامی، صنایع و وزارت مسکن در تأمین ایمنی نقش دارند و باید برای این مهم در شهر همکاری، همفکری و هم‌اندیشی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اگر مردم را به موقع آگاه و نسبت به مسائل حساس کنیم، جلوتر از مسئولان حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: به دنبال این امر برنامه‌های عملیاتی برای کاهش حوادث ایجاد و سپس شاخص‌ها بررسی و در نهایت پایش صورت می‌گیرد.

شیرانی با بیان اینکه بیشترین میزان حوادث در حال حاضر حوادث ترافیکی است، گفت: در جاده‌ها اتومبیل، راننده و جاده و در شهرها موتورسیکلت منجر به بروز حوادث می‌شوند.

وی اضافه کرد: گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه و تبدیل آن به فرهنگ عمومی امری حیاتی است و دست‌یابی به جامعه ایمن، حفظ و ارتقای‌ ایمنی شهروندان و محلات شهر، مبتنی بر مشارکت شهروندان و همکاری مدیران همه دستگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه ما تا چه زمانی باید شاهد حوادث در حفاری‌ها، پل‌های عابر پیاده، سقوط از بالن‌ها، گودبرداری‌های غیر اصولی باشم، گفت: آمار رسمی از سوی پزشکی قانونی در مورد حوادث ناشی از کار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه کشور سالانه متحمل خسارات زیادی می‌شود، افزود: ما همیشه دغدغه حوادث تصادفی ناشی از رانندگی، غرق در دریا، حوادث ناشی از کار در کارخانه، حادثه با آبگرمکن و خفگی با گاز مونوکسید کربن در فصول مختلف سال هستیم.

شیرانی گفت: شهر اصفهان افتخار و نمادی برای کشور و وظیفه ما چند برابر است، چرا که قصد داریم کلید شهر ایمن را در اصفهان بزنیم.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول