اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور:

افتتاح آزمایشگاه ژنتیک در پیشگیری از وقوع جرم موثر است

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: افتتاح آزمایشگاه «DNA» در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

افتتاح آزمایشگاه ژنتیک در پیشگیری از وقوع جرم موثر است

عبدالرزاق برزگر ظهر امروز در حاشیه افتتاح آزمایشگاه ژنتیک در سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: وجود این بانک ژنتیک پیشگیری کننده از جرم است زیرا مجرمان به راحتی به وسیله آزمایشات قابل شناسایی هستند و این امر اثر بازدارنده دارد.

وی افزود: آزمایشگاه ژنتیک قانونی یکی از بخش‌های آزمایشگاه در پزشکی قانونی کشور است که در مراکز متعددی این آزمایشگاه افتتاح شده است.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه این آزمایشگاه تاکنون در استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، مازندران، فارس و سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است، گفت: به زودی در استان‌های آذربایجان شرقی و کرمانشاه و خوزستان نیز این آزمایشگاه راه‌اندازی می‌شود.

برزگر تصریح کرد: هدف ارائه خدمات است که تمرکززدایی شده و با توجه به ضرورت تلاش داریم تا در اختیار همه استان‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات این آزمایشگاه با تکنولوژی روز دنیا همسان است، اذعان داشت: از این آزمایشگاه بیشتر در راستای تشخیص نسب افراد، تشخیص در فجایای جمعی، موارد تشخیص هویتی در اجساد و افراد زنده استفاده می‌شود.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: با تشکیل این آزمایشگاه در بررسی پرونده قضایی، پرونده‌های مشکوک‌التابعین، تسهیل می‌شود و امیداریم با همکاری مقامات قضایی و اجرایی استان، بتوانیم به اهداف مد نظر برسیم.

انتهای پیام/75005/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول