اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه امسال صورت گرفت

ثبت 492 هزار نزاع و درگیری در مراکز پزشکی قانونی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: طی 9 ماه امسال میزان پرونده‌های ثبت شده در زمینه نزاع و درگیری در مراکز پزشکی قانونی کشور 491 هزار و 969 پرونده بوده است.

ثبت 492 هزار نزاع و درگیری در مراکز پزشکی قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد شجاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پزشکی قانونی براساس عدالت و واقعیت‌ها به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند، اظهار کرد: پزشکی قانونی براساس تخصص و بهره‌مندی از نیرو‌های کارآمد در راستای رسیدگی به پرونده‌های مراجع قضایی فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه امسال میزان تلفات حوادث رانندگی و تصادفات سیر کاهشی داشته است، اضافه کرد: این روند کاهشی ادامه دارد و آمار تلفات حوادث رانندگی طی 9 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6،6 درصد کاهش دارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه میزان تلفات حوادث رانندگی طی 9 ماه نخست سال گذشته 16 هزار و 460 مورد بوده است، تصریح کرد: آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی نیز طی 9 ماه نخست امسال 15 هزار و 381 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث آمار نزاع و درگیری با وجود افزایش جمعیت تغییری نداشته‌ایم، ادامه داد: راه‌اندازی 10 بانک ژنتیک را در دستور کار خود داشته‌ایم که در حال حاضر 9 بانک ژنتیک در استان‌های مشهد، شیراز، اصفهان، تهران، اهواز، زاهدان، کرمانشاه و تبریز راه‌اندازی شده است.

شجاعی با اشاره به اینکه صدور کارت هویت ژنتیک در کشور سابقه دارد، تاکید کرد: براساس برنامه زمان‌بندی شده تمام مجرمان سابقه‌دار موجود در کشور از کارت هویت ژنتیکی برخوردار می‌شوند و اطلاعات این افراد وارد بانک ژنتیکی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی بانک‌های ژنتیک به کاهش 30 درصدی جرایم کمک می‌کند، افزود: همچنین کارت‌های هویت ژنتیک برای افراد آسیب‌پذیر جامعه مانند نیرو‌های انتظامی و خبرنگاران صادر می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه وضعیت فعلی پزشکی قانونی اصفهان در شأن این استان نیست، گفت: وضعیت مکان فعلی مناسب نیست و پروژه پزشکی قانونی در گورت باید هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید حداقل فاز نخست این پروژه را در سال آینده راه‌اندازی کنند، اظهار کرد: طی 9 ماه سال گذشته 46 هزار و 955 جسد به مراکز پزشکی قانونی برای معاینه و تشریح وارد شده‌ و در همین مدت امسال 44 هزار و 399 جسد برای تشریح و معاینه به پزشکی قانونی کشور وارد شده ‌است.

شجاعی ادامه داد: طی 9 ماه نخست امسال میزان پرونده‌های ثبت شده در زمینه نزاع و درگیری در مراکز پزشکی قانونی کشور 491 هزار و 969 پرونده بوده است.

وی به کاهش مسمومیت ناشی از گاز منو کسید‌کربن اشاره و تصریح کرد: میزان مسمومیت ناشی از گاز منوکسید‌کربن نسبت به سال گذشته 29،3 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/63004/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول