اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

حضور 423 کارآموز در دوره‌های بازارمحور فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: 423 نفر از کارآموزان در دوره‌های آموزش بازارمحور فنی و حرفه‌ای استان زنجان شرکت کردند.

حضور 423 کارآموز در دوره‌های بازارمحور فنی و حرفه‌ای

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به دوره‌های مختلف برگزار شده در فنی و حرفه‌ای استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان و دانشجویان در طول شش ماه نخست سال‌جاری استقبال خوبی از دوره‌های فنی و حرفه‌ای کردند.

وی به دوره‌های برگزار شده فنی و حرفه‌ای استان در حوزه بازارمحور اشاره و خاطرنشان کرد: الگوی آموزش مهارتی بازارمحور از جمله زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای بهره‌وری در فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به عملکرد فنی و حرفه‌ای استان زنجان در نیمه نخست سال‌جاری و مبتنی بر مدل آموزشی بازارمحور اشاره کرد و افزود: 423 نفر از کارآموزان علاقه‌مند در این دوره‌ها شرکت کردند.

این مسئول ادامه داد: این تعداد از کارآموزان 68 هزار و 903 نفر ساعت آموزش را فرا گرفتند.

صیادی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال‌جاری 28 دوره آموزشی مختلف بازارمحور در فنی و حرفه‌ای استان برگزار شده است، گفت: این دوره‌ها شامل درودگری، در و پنجره upvc، نازک دوز زنانه و تولیدکننده ورمی کمپوست است.

وی ادامه داد: همچنین در طول این مدت دوره پرورش قارچ دکمه‌ای، راسته‌دوز، شلوار‌دوز، نقاشی روی سفال، روبان‌دوز، قالی‌بافی درجه 2، دوزنده پوشاک حمام، پولک و منجوق‌دوز، کیف‌دوزی و خیاط لباس‌های کشی در این حوزه برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در راستای توانمندسازی و مهارت‌آموزی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دوره‌های مختلفی اجرا شده است، افزود: در شش ماه نخست سال‌جاری یک‌هزار و 950 نفر از آسیب‌دیدگان اجتماعی توسط دوره‌های برگزار شده فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه در طول این مدت 270 نفر از معتادین بهبود یافته آموزش‌های مهارتی را سپری کردند، افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی یک‌هزار و 89 نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه آموزش‌های مهارتی سازمان را طی کردند.

صیادی در پایان از ارائه آموزش‌های مهارتی به 591 نفر در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: برگزاری این دوره‌ها نه تنها مهارت افراد را افزایش می‌دهد بلکه فعالیت اقتصادی را برای مهارت‌آموزان ایجاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و همه آحاد مردم می‌توانند برای حضور در رشته‌های مورد علاقه و رشته تحصیلی خود به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

انتهای پیام/73008/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول