اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان طارم:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رابطه تنگاتنگی با رفع بیکاری دارد

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان طارم گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رابطه تنگاتنگی با رفع بیکاری و معضلات ناشی از آن دارد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رابطه تنگاتنگی با رفع بیکاری دارد

علی رازفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پرداخت و اظهار داشت: امروزه در کشورهای توسعه‌یافته اولویت با بحث آموزش و حرفه‌آموزی است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رابطه تنگاتنگی با رفع بیکاری و معضلات ناشی از آن دارد، تصریح کرد: همچنین آموز‌ش‌های سازمان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی و در نهایت در بهبود وضعیت اقتصادی جامعه تاثیر مستقیم دارد.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان طارم با اشاره به شرایط کنونی کشورمان که در تحریم به سر می‌بریم، افزود: این موقعیت ایجاب می‌کند که ملت همیشه سرافراز به‌ویژه جوانان در عرصه مهارت و حرفه‌آموزی همت کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: جوانان با حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای با فراگیری مهارت و فنون مربوطه علاوه بر اشتغال خود به اشتغالزایی و کارآفرینی برای دیگران نیز اهتمام می‌ورزند.

رازفر ادامه داد: این امر مهم میسر نمی‌شود جز در پرتو آموزش و یادگیری علوم مهارتی که در این راستا مسئولان نیز اقداماتی انجام داده‌اند.

وی سازمان‌ فنی و حرفه‌ای را جزو یکی از متولیان اصلی این امور دانست و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در سراسر کشورمان از جمله در سطح استان زنجان دست به اقدامات وسیعی زده است که یکی از حوزه‌های آن در شهرستان طارم قرار دارد.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان طارم خاطرنشان کرد: رسالت اصلی این سازمان پرورش و تربیت نیروی ماهر در همه بخش‌های فنی، حرفه‌ای، کشاورزی و ... است.

این مقام مسئول تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای با توانمندسازی منابع انسانی و با گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی، مهارت‌آموزی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بهبود فضای کسب و کار برای اشتغالزایی مولد و تبدیل نیروی کار منفعل به افراد ماهر و توانمند گام برمی‌دارد.

رازفر در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در هر کدام از این شاخه‌ها، رشته‌های متعددی آموزش داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای همه سنین رایگان است، اظهار داشت: این دوره‌ها برای توسعه، ارتقا و یادگیری مهارت‌های گوناگون برگزار می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان طارم خاطرنشان کرد: در فنی و حرفه‌ای شهرستان طارم نیز با توجه به نیازسنجی‌ها و مطالعات صورت گرفته و با در نظر گرفتن استعدادها و توانمندی‌های منطقه به برگزاری و ایجاد کلاس‌های متعددی اقدام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و همه آحاد جامعه می‌توانند برای حضور در دوره‌های آموزشی و رشته‌های مورد علاقه و رشته تحصیلی خود به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

انتهای پیام/73008/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول