اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال

11 هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای همدان مهارت آموختند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از آموزش 11 هزار و 776 نفر در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای همدان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

11 هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای همدان مهارت آموختند

علیرضا مهرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در حال حاضر 181 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان در حال فعالیت هستند که در مجموع آموزش‌های مهارتی 120 حرفه را به متقاضیان ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان و بر اساس استانداردهای مهارت آموزش و شهریه مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تأمین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای اقدام می‌کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: در شش ماهه نخست سال بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد ارائه شده که از این میزان  70 درصد از متقاضیان خواهران و 30 درصد برادران بوده‌اند.

وی گفت: بیشترین تعداد آموزش‌دیدگان در شهرستان‌های همدان و ملایر بوده است.

مهرابی فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، مکانیک، معدن، هنرهای تجسمی، الکترونیک، اتومکانیک، طلاسازی، بافت، دوخت های سنتی، خدمات آموزشی و بهداشت و ایمنی را رشته‌های زیر پوشش بخش خصوصی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش دیدگان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در پایان دوره در دو مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و پس از قبولی در این دو مرحله، گواهینامه مهارت کسب می‌کنند.

انتهای پیام/89002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول