اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران:

فعالیت 130 مربی حق‌التدریسی در فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران از فعالیت 130 مربی حق‌التدریسی در فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران خبر داد و گفت: به‌کارگیری و تبدیل وضعیت نیروها در اختیار مجلس و معاونت راهبردی و نیروی انسانی رئیس جمهور است.

فعالیت 130 مربی حق‌التدریسی در فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالرضا شریعت‌نژاد پیش‌ازظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران فعالیت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای را گزارش و دستاوردهای این نهاد آموزشی عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه دانش آموختگان فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران در المپیادهای بین‌المللی رتبه‌های قهرمانی کسب کردند، اظهار داشت: مازندران در مسابقات و المپیادها به عنوان قطب مدال‌آوری در کشور و جهان مطرح است.

شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار ساختار مدال‌آوری در مازندران تغییر یافت، تصریح کرد: فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران در رشته‌های فناوری اطلاعات و رایانه که شامل پنج رشته طراحی صفحات وب، نرم‌افزار،شبکه و گرافیک با کسب یک طلا، دو نقره و یک برنز و یک دیپلم افتخار رتبه برتر را کسب کرد.

وی صاحب قهرمانی فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران را مستمر دانست و ادامه داد: فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران در سه سال متوالی در المپیادها صاحب رتبه برتر شد.

*کسب 25 درصد مدال‌های جهانی

شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران در مسابقات جهانی رتبه چهارم را کسب کرد،گفت: فنی‌و‌حرفه‌ای کشور هشت عنوان در این مسابقات کسب کرد که دو مدال متعلق به مازندرانی‌ها بود.

وی میزان تعهدات فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران را از 93 تا 103 درصد دانست و ادامه داد: فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران در ساختار الکترونیکی شدن عقب نماند و تمامی فرایندها به صورت اتوماسیون انجام می‌شود.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه محدودیت‌های اقتصادی موجب عقب‌ماندگی ما در فرایند کار نشد، تصریح کرد: تمامی ناوگان حمل و نقل فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران نوسازی شد.

وی راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی را از موفقیت‌های اداره کل فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران دانست و یادآور شد: دانشگاه علمی کاربردی ما با 200 دانشجو در رشته‌های صنعتی و همین میزان دانشجو در رشته گردشگری و هتل‌داری به صورت ترمی فعالیت علمی دارد.

شریعت‌نژاد افزود: با توجه به رویکرد سازمان سومین مرکز آموزش گردشگری و هتل‌داری در رامسر نیز ایجاد می‌شود.

*ایجاد مرکز تخصصی المپیاد در آمل

وی از ایجاد مرکزی با عنوان مرکز تخصصی المپیاد در مازندران خبر داد و گفت: مازندران به عنوان قطب المپیاد کشور مطرح و صاحب سبک در این بخش است، با اهدای2 هزار متری زمین از سوی خیر آملی این فضای علمی و آموزشی در آمل احداث می‌شود.

شریعت‌نژاد به تعهدات آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران اشاره کرد و افزود: در بخش دولتی در 6 ماهه نخست سال‌جاری 2 میلیون و 426 هزار و 324 نفر ساعت اجرای آموزش داشتیم که معادل 107 درصد تعهدات است.

وی تعداد کل کارآموزان فنی‌وحرفه‌ای در مازندران را 12 هزار و 686 نفر دوره دانست و یادآور شد: 4 هزار و547 نفر زن و 7 هزار و 911 نفر دوره مرد هستند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران با اعلام اینکه سال گذشته مرکز ما توانسته سه تقدیرنامه از سوی سازمان دریافت کند، گفت: فنی‌وحرفه‌ای مازندران در تدوین کتاب،مشاوره هدایت شغلی و المپیاد از سوی رئیس سازمان تقدیر نامه گرفت.

وی ادامه داد: همچنین از بابت الکترونیکی کردن مشاوره شغلی از سوی معاونت پژوهشی سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور تقدیرنامه کسب شد.

*آموزش 300 حرفه در مازندران

شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از 300 حرفه در فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران آموزش داده می‌شود، بیان داشت: طرح 18 ماهه برق، اتومکانیک، مکانیک سیالات،درودگری،کابینت، جوشکاری،زیر ساخت‌های عمران،ماشین‌آلات کشاورزی،رشته‌های کشاورزی،برخی از سطوح عالی رایانه،سی ان سی، تراش و بسیاری از رشته‌های که در مازندران نیاز سنجی شد آموزش داده می‌شود.

*فنی‌و‌حرفه‌ای متولی اشتغال نیست

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران با اعلام اینکه ما متولی آموزش افراد در رشته‌های مختلف به منظور مهارت در اشتغال هستیم، تصریح کرد: هیچ دانش آموخته فنی‌و‌حرفه‌ای بعد از گذران دوره بیکار نیست.

وی با اعلام اینکه تاکنون 6 هزار پرونده در بخش‌های مشاغل خانگی به بانک معرفی شدند، بیان داشت: این تعداد در سامانه رصد ثبت‌نام شدند.

شریعت‌نژاد افزود: با راستی آزمایی‌هایی که صورت گرفت بیش از 90 درصد کسانی به منظور مشاغل خانگی وام اشتغال کسب کردند در جای خودش هزینه شد.

وی آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای را براساس نیاز سنجی‌های استان تعریف کرد و گفت: برخی از رشته‌های رایانه‌ای از سیستم عمومی ما حذف اما برخی رشته‌ها مانند نساجی، تاسیسات، درودگری، سیستم جوشکاری و غیره ارتقا یافت.

*مدرک فنی‌و‌حرفه‌ای بین‌المللی است

مدیرکل فنی‌و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه مدرک فنی‌و‌حرفه‌ای اعتبار بین‌المللی دارد، اظهار کرد: برخی دانش آموختگان فنی‌و حرفه‌ای ما بدون مدرک در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند.

وی از فعالیت 130 مربی حق‌التدریسی در فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران خبر داد و گفت: به‌کارگیری و تبدیل وضعیت نیروها در اختیار مجلس و معاونت راهبردی و نیروی انسانی رئیس جمهور است.

این مسئول تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای فعال در مازندران را 976 مورد دانست و خاطرنشان کرد: آموزش 23 میلیون نفر ساعت از تعهدات آموزشگاه‌های ما در بخش آزاد است که در مجموع 2 هزار و 346 مربی آموزش می‌دهند.

وی افزود: آموزشگاه‌های آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران برای حدود 4 هزار نفر اشتغال ماندگار ایجاد کردند.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه 18 مرکز ثابت دولتی داریم، بیان داشت: مدیریت و اجرای سه مرکز دولتی فنی‌وحرفه‌ای ما به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

*راه‌اندازی کانون نخبگان در فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش آموختگان فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران با مهارت در المپیادهای ملی و جهانی حاضر می‌شوند کانون نخبگان در مازندران راه‌اندازی شد.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران تصریح کرد: طرح نظام بازار محور در فعالیت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران اجرا می شود.

وی با بیان اینکه فرایند آموزش روستایی در فنی‌و حرفه‌ای مازندران لحاظ می‌شود، اذعان داشت: در شش ماهه نخست امسال 63 هزار و 86 نفر ساعت مرد و 171 هزار و 138 نفر ساعت زن آموزش روستایی را در از سوی فنی‌و‌حرفه‌ای گذراندند.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول