اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تربیت نیروی انسانی تله‌دیسین صورت گرفت

انعقاد تفاهمنامه همکاری فنی و حرفه‌ای همدان با کانون مطالعاتی مهدیه

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان از انعقاد تفاهمنامه همکاری فنی و حرفه‌ای استان با کانون مطالعاتی مهدیه با هدف تربیت نیروی انسانی تله مدیسین خبر داد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری فنی و حرفه‌ای همدان با کانون مطالعاتی مهدیه

علیرضا مهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از انعقاد تفاهمنامه همکاری آموزشی بین فنی و حرفه‌ای استان و کانون مطالعاتی مهدیه خبر داد و افزود: این مهم با توجه به گسترش بکارگیری فناوری اطلاعات در بخش‌های ارائه خدمات از راه دور، تعامل دوطرفه علوم ارتباطی با سایر علوم و نیاز اقشار مختلف به دسترسی فراگیر به علوم دیجیتالی و پیرارایانه‌ای با هدف ارائه خدمات گسترده به مخاطبین انجام شد.

وی گفت: توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای استان و کانون مطالعاتی مهدیه در انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به منظور ارائه آموزش‌های کاربردی مورد نیاز علوم پزشکی دمات تأمین سلامت و بیمه در سطح استان و استفاده از امکانات دو طرف به ویژه در ارتقای شاغلین بخش درمان و پزشکی عامل دیگر این اقدام بود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان ادامه داد: همکاری در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز کادر حوزه تأمین سلامت و کارگزاران امور بیمه در سطح استان یکی از موضوعات این تفاهمنامه بود که در قالب طرح ایجاد و توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و تربیت نیروی انسانی تله‌مدیسین به پزشکان و پیراپزشکان صورت گرفت.

وی تله‌مدیسین را ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و تأمین سلامت پزشکی بر اساس پروتکل‌ها، ابزار و سامانه‌های دیجیتالی و کامپیوتری (پزشکی از راه دور) دانست.

مهرابی گفت: رشته‌های مورد توافق برای برگزاری آموزش در مرحله اول شامل منشی پزشکی درجه 2 به مدت 52 ساعت، مهندسی کامپیوتر در سرپرستی تیم‌های مجازی و راه دور به مدت 280 ساعت و منشی پزشکی درجه یک به مدت 146 ساعت است که پس از گذراندن منشی پزشکی درجه 2 به عنوان پیش‌نیاز قابل اجرا خواهد بود.

وی افزود: مهندسی بهره‌وری نیروی انسانی کامپیوتر و IT به مدت 434 ساعت، مهندسی مدیریت پیکربندی نرم‌افزار به مدت 288 ساعت و مهندسی کامپیوتر در مدیریت کیفیت پروژه به مدت 320 ساعت نیز در این مرحله گنجانده شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای همدان به رئوس تعهدات کانون مهدیه پرداخت و ابراز کرد: نیازسنجی آموزشی و اعلام نیازهای آموزشی شغلی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، گزینش اساتید واجد شرایط تدریس و هماهنگی تأمین امکانات برای اجرای پروژه‌های آموزشی و کارورزی در محیط‌های بالینی و کلینیکال، بخشی از این تعهدات است.

وی در خصوص تعهدات فنی و حرفه‌ای نیز گفت: انجام آموزش‌های تئوری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، هماهنگی و نظارت در اجرای دوره‌های آموزشی مورد توافق و ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهره‌برداری آموزشی کانون از امکانات آموزشی اداره کل از جمله این رئوس است.

مهرابی راه‌اندازی همایش‌ مشترک کاری برای اجرای بهتر دوره‌های آموزشی، برگزاری سمینارهای تخصصی در زمینه آموزش‌های مورد توافق طرفین و همکاری در تهیه، تدوین و انتشار جزوات، کتب و سایر منابع آموزشی مورد نیاز را از تعهدات مشترک طرفین دانست.

وی گفت: مدت اعتبار این تفاهمنامه دو سال است که در صورت توافق طرفین تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/89002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول