اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

سرانه فضای آموزشی درمیان 5.6 متر مربع است

فرماندار درمیان گفت: سرانه فضای آموزشی شهرستان به طور میانگین به ازای هر دانش‌آموز 5.6 متر مربع است.

سرانه فضای آموزشی درمیان 5.6 متر مربع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست بررسی مشکلات و مسائل دانش‌آموزان این شهرستان اظهار کرد: 20 کلاس درس با اعتبار حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال تحصیلی آینده به فضاهای آموزشی شهرستان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز شهرستان به نیروی کار مجرب و توانمند در امور فنی، گسترش رشته‌های فنی در مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مهم‌ترین نیاز جامعه درمیان در بحث آموزش است، اضافه کرد: جمعیت دانش‌آموزی شهرستان در مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با 10 درصد رشد در سال تحصیلی جاری به 38 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال تحصیلی آینده به 50 درصد افزایش یابد.

فرماندار درمیان از رشد 11 درصدی قبولی دانش‌آموزان  شهرستان در کنکور سراسری سال گذشته خبر داد و افزود: امسال نیز چهارمین آزمون سراسری در دو حوزه امتحانی در مرکز شهرستان برگزار می‌شود. 

براتی با بیان اینکه گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان درمیان مستلزم تغییر نگرش و گسترش افق دید شهروندان است، اظهار کرد: توسعه برنامه‌های آموزش خانواده و آگاه‌سازی اولیا و بهره‌گیری از تجربیات کارآفرینان نمونه شهرستان برای ترویج رشته‌های فنی از راهکارهای مؤثر در اشتغالزایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان درمیانی است.

وی با اشاره به اهمیت حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان، از خانواده به عنوان یک عنصر مهم برای حل مشکلات اجتماعی این قشر آینده‌ساز یاد کرد و گفت: نظام آموزش و پرورش بدون مشارکت والدین موفق نمی‌شود.

فرماندار درمیان تعامل اولیا و مربیان و ارتباط بین خانه و مدرسه را از جمله راهکارهای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان برشمرد.

براتی هوشمند‌سازی مدارس شهرستان را مهم‌ترین اولویت نظام تعلیم و تربیت در درمیان عنوان کرد و افزود: در 6 ماهه دوم سال گذشته 70 کلاس درس در مدارس شهرستان هوشمندسازی شد.

وی با اشاره به نقش انجمن‌های اولیا و مربیان در رفع معضلات جامعه دانش‌آموزی شهرستان مرزی درمیان اضافه کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید برای رشد و نمو آنان تلاش وافر داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به بافت جمعیتی و تنوع قومی و فرهنگی شهرستان درمیان گفت: جلوگیری از تقابل فرهنگی و ایجاد همگرایی در جامعه و همچنین شکل‌گیری فرهنگ صحیح اجتماعی با تربیت صحیح و مدیریت امور فرهنگی نسل جوان در مدارس و مراکز فرهنگی و پرورشی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/2248/ز/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول