اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان اعلام کرد

هزینه‌کرد 40 میلیون تومانی آبرسانی سیار در مناطق عشایری

فرماندار درمیان گفت: از ابتدای سال جاری اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان برای آبرسانی سیار و احیای قنوات در مناطق عشایری شهرستان هزینه شده است.

هزینه‌کرد 40 میلیون تومانی آبرسانی سیار در مناطق عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست شورای عشایری شهرستان درمیان اظهار کرد: تعداد 2 هزار و 895 خانوار حدود 17 هزار و 590 نفر از جمعیت شهرستان درمیان را عشایر تشکیل می‌دهند که این میزان 30 درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود.

وی از مرمت و بازگشایی 800 کیلومتر از ایل راه‌های عشایری درمیان با اعتبار 26 میلیون تومان در سال گذشته خبر داد.

فرماندار درمیان هدف و رسالت تشکیل شورای عشایری را ارتقاء برخورداری این قشر زحمت‌کش از امکانات رفاهی بهداشتی و فرهنگی، افزایش تولید و تثبیت اشتغال دانست و بر ترویج ورزش‌های همگانی در جامعه عشایری شهرستان تاکید کرد.

 پیش‌بینی افزایش 30 درصدی تولیدات دامی عشایر در سال جاری

براتی تصریح کرد: با توجه به افزایش بارندگی در ابتدای سال جاری و بهبود پوشش گیاهی مراتع و تغذیه دام، پیش‌بینی می‌شود امسال تولیدات دامی عشایر شهرستان درمیان نسبت به سال گذشته در حدود 30 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه عشایر ذخایر ارزشمند انقلاب و حافظان مرزهای اقتصادی، فرهنگی، ‌جغرافیایی و امنیتی این شهرستان به شمار می‌روند، اذعان داشت: عشایر تولیدکنندگان صبور، بی‌ادعا و قانع شهرستان هستند که سهم بسزایی در افزایش تولید ملی دارند.

 نیاز بیش از یک ‌میلیارد تومانی آبرسانی به دو روستای عشایری درمیان

فرماندار درمیان با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای عشایرنشین خیرآباد و اشک شهرستان نیازمند یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار است، ادامه داد: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی در سال گذشته مصوب شد که در صورت اختصاص اعتبار عملیات اجرایی این طرح امسال آغاز می‌شود.

براتی با بیان اینکه نقش عشایر در تحقق شعار محوری امسال حماسه سیاسی و اقتصادی بسیار تعیین‌کننده است، گفت: عشایر ضامن افزایش تولید ملی و نقش انکارناپذیری در رونق اقتصاد کشور دارند.

وی تبلور عینی حماسه سیاسی را حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو دانست و افزود: عشایر غیور درمیانی با حضور پرشور در انتخابات همچون گذشته برگ زرین دیگری را به افتخارات خود در این صحنه مهم سیاسی اضافه می‌کنند.

انتهای پیام/69008/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول