اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

افزایش 70 درصدی کشفیات مواد مخدر در درمیان

فرماندار درمیان از افزایش 70 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه 900 قاچاقچی دستگیر و از آنها علاوه بر مواد، 29 دستگاه خودرو، موتورسیکلت و 46 گوشی همراه کشف و ضبط شده است.

افزایش 70 درصدی کشفیات مواد مخدر در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان،‌ رجبعلی براتی در نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر درمیان اظهار کرد: 35 نقطه شهرستان درمیان در زمینه مبارزه با مواد مخدر شناسایی و پاکسازی شد.

وی از کشف 250 کیلوگرم انواع مواد مخدر در زمستان سال گذشته و بهار سال جاری در درمیان خبر داد و عنوان کرد: میزان کشفیات شهرستان در سال جاری 70 درصد رشد داشته و در این رابطه 900 قاچاقچی دستگیر و از آنها علاوه بر مواد، 29 دستگاه خودرو، موتورسیکلت و 46 گوشی همراه کشف و ضبط  شده است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه پنج باند توزیع مواد مخدر در سال گذشته انهدام شدند، ادامه داد: حضور 100 هزار تبعه افغانی در مدت بیش از یک دهه در درمیان سبب شده که بحث مبارزه با گسترش با مواد مخدر همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان در این شهرستان مرزی باشد.

براتی ‌از بیکاری، در دسترس بودن و سهل‌الوصول بودن مواد مخدر صنعتی و عدم نظارت خانواده‌ها به عنوان دیگر عوامل گسترش اعتیاد در درمیان یاد کرد و افزود: تشکیل کلینیک ترک اعتیاد، برپایی نمایشگاه‌های و کلاس‌های پیشگیری، کنترل نوار مرز و مبادی ورودی و خروجی از جمله مهمترین اقدامات شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به شمار می‌رود.

وی از شناسایی و مراجعه یک‌هزار و 400 بیمار مبتلا به اعتیاد در درمیان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد برای 771 زن و مرد مبتلا پرونده تشکیل شده که 383 نفر موفق به ترک اعتیاد شده‌اند و حدود 388 نفر نیز در حال ترک می‌باشند و مابقی نیز مصرف‌کنندگان تفننی هستند که به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

فرماندار درمیان اذعان داشت: تثبیت اشتغال، توجه به منابع عظیم و فرصت‌های موجود در درمیان به ویژه در نوار مرزی مهمترین راهکار کاهش مصرف مواد مخدر در درمیان است که تحقق این امر نیازمند جدیت و تعامل بیشتر دستگاه‌های متولی است.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول