اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

29 مرکز درمان اعتیاد در خراسان جنوبی فعالیت می‌کند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در استان 29 مرکز درمان اعتیاد فعال است که از این تعداد 13 مرکز در بیرجند فعالیت می‌کند.

29 مرکز درمان اعتیاد در خراسان جنوبی فعالیت می‌کند

محمدحسن اکبری‌مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: سال گذشته 20 هزار نفر از فرزندان خانواده بهزیستی خراسان جنوبی ازدواج کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت حداکثر 40 میلیون ریال برای خرید جهیزیه هر یک از این افراد هزینه شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری این مقدار افزایش یابد.

*2200 زن سرپرست خانوار در خراسان جنوبی زیرپوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: 2 هزار و 200 زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

اکبری‌مطلق علت‌ اصلی قرار گرفتن زنان زیرپوشش بهزیستی را اعتیاد، فوت و زندانی بودن همسران اعلام کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مستمری زنان سرپرست خانوار با خانواده یک‌ نفره 450 هزار ریال، دو نفره 550 هزار ریال، سه نفره 650 هزار ریال، چهار نفره 750 هزار ریال و پنج نفره و بیشتر 900 هزار ریال است.

*استفاده 137 هزار نفر از خدمات حوزه پیشگیری بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه 383 دانشجو از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: از این تعداد دانشجو 269 نفر در مقطع کاردانی و دو نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

اکبری‌مطلق ادامه داد: سازمان بهزیستی خراسان جنوبی توجه اصلی خود را بر روی آموزش عالی صرف کرده و در بحث پرداخت هزینه‌ها اولویت را به کارشناسی و کارشناسی ارشد داده است.

وی از استفاده 137 هزار نفر از خدمات پیشگیری در حوزه امور پیشگیری دفتر اعتیاد خبر داد و افزود: از این تعداد 3 هزار و 700 نفر از خدمات درمان و 133 هزار نفر از خدمات پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی بهره‌مند شده‌اند.

*فعالیت 15 مرکز درمان سرپایی غیردولتی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 5.5 میلیارد ریال در حوزه پیشگیری دفتر اعتیاد هزینه شده است، یادآور شد: به علت گستردگی فعالیت و اهمیت موضوع پیشگیری از اعتیاد بهزیستی خراسان جنوبی 4 میلیارد ریال در این ارتباط هزینه شده است.

اکبری‌مطلق ادامه داد: در خراسان جنوبی 29 مرکز درمان اعتیاد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از 29 مرکز درمان فعال، 15 مرکز سرپایی غیردولتی هستند، تصریح کرد: یک مرکز سرپایی ترک اعتیاد دولتی، هفت مرکز اقامتی میان مدت، چهار مرکز کاهش آسیب، یک مرکز سرپناه شبانه‌روزی و یک مرکز TC در خراسان جنوبی فعال است.

*فعال بودن 13 مرکز درمان اعتیاد در بیرجند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه از 29 مرکز درمان اعتیاد 13 مرکز در بیرجند فعال است، تصریح کرد: در قاین دو مرکز، درمیان سه مرکز، یک مرکز در سربیشه، یک مرکز در نهبندان، در طبس یک مرکز، سرایان دو مرکز و در بشرویه دو مرکز درمان اعتیاد وجود دارد.

اکبری‌مطلق گفت: بهزیستی خراسان جنوبی در مورد جذب معتادان برای ترک اعتیاد رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بهزیستی خراسان جنوبی از لحاظ کمی، کیفی و درست هزینه کردن اعتبارات در مورد درمان معتادان دومین مرکز در سطح کشور است.

*اجرای طرح توانمندسازی معتادان بهبود یافته

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح توانمند‌سازی معتادان بهبود یافته برای نخستین بار در کشور در استان اجرا شده است، اضافه کرد: اقدامات شاخصی توسط بهزیستی خراسان جنوبی در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

اکبری‌مطلق با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی بهزیستی خراسان جنوبی 8 هزار و 800 نفر از خدمات ارائه شده استفاده کرده‌اند، یادآور شد: 2 هزار و 500 نفر در کلاس‌های پیش ‌از ازدواج بهزیستی خراسان جنوبی شرکت کردند.

وی از غربالگری بینایی 93 درصد از کودکان سه تا شش سال خبر داد و افزود: در سال گذشته حدود 31 هزار کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند.

*غربالگری شنوایی 13 هزار نوزاد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 87 درصد نوزادان استان غربالگری شنوایی شدند، اظهار کرد: در غربالگری شنوایی 13 هزار نوزاد در بدو تولد غربالگری شدند.

اکبری‌مطلق خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در خراسان جنوبی نرم‌افزار غربالگری شنوایی طراحی شده است.

انتهای پیام/69021/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول