اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته سالمند

بنیاد فرزانگان و پیشکسوتان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بنیاد فرزانگان، پیشکسوتان و صاحبدلان استان در هفته سالمند افتتاح می‌شود.

بنیاد فرزانگان و پیشکسوتان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

عبدالله عباس‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سالمندی به طور عمده با کاهش نسبی قوای جسمی، بازنشستگی و دور شدن از موقعیت‌های شغلی و مسئولیت‌های مرتبط با آن و در نتیجه کاهش ارتباطات اجتماعی، تنهایی یا احساس تنهایی همراه است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر با احتساب طبس بیش از 63 هزار سالمند در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر 9,51 درصد از جمعیت خراسان جنوبی را سالمندان تشکیل می‌دهند که این استان دومین استان مسن کشور بوده و نرخ سالمندی بالایی دارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که طبق آمار اعلام شده جمعیت سالمند در استان رو به افزایش است، ادامه داد: بهزیستی و سایر سازمان‌های مرتبط باید خدمات لازم را در زمینه‌های مختلف به سالمندان ارائه دهند.

عباس‌آبادی تصریح کرد: با توجه به این‌که از سوم مهرماه تا 9 مهرماه به عنوان هفته سالمندان نامگذاری شده است، بهزیستی خراسان جنوبی برای این هفته برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

وی دیدار مدیر‌کل و معاونان بهزیستی از مراکز توانبخشی سالمندان و بیمارستان‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، استقرار ایستگاه سلامت، برگزاری جشن ویژه سالمندان در شهرستان قاین و افتتاح بنیاد فرزانگان را از جمله برنامه‌های بهزیستی در هفته سالمند عنوان کرد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که این بنیاد در زمینه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و پژوهشی از توانمندی سالمندان استفاده می‌کند، اظهار داشت: این بنیاد با هدف پیروی و ساماندهی امور سالمندان توسط خود بازنشستگان مدیریت می‌شود.

عباس‌آبادی از معاینه رایگان تمامی سالمندان و شهروندان بالای 60 سال توسط بنیاد فرزانگان در روزهای اول تا 15 مهرماه خبر داد و افزود: تمامی سالمندان به صورت رایگان از ساعت 8 تا 12 و بعد از ظهر از 16 تا 18 در دارالشفاء فاطمه زهرا (س) بیرجند معاینه می‌شوند.

وی اعزام پزشک به مساجد توسط دانشگاه علوم پزشکی با کمک بسیج جامعه پزشکی در طی هفته بزرگداشت سالمندان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

عباس‌آبادی با بیان این‌که بنیاد فرزانگان در راستای تکریم به بازنشستگان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید از این بنیاد حمایت کرده و از توان و تجربه بازنشستگان در امور شهری و مجامع علمی استفاده کنند.

انتهای پیام/69017/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول