اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون

شرفی: مددجویان بهزیستی بیرجند بازتوانی شدند

مدیر بهزیستی بیرجند گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون، 20 درصد از مددجویان بازتوانی شده و به سمت توانمندسازی هدایت شده‌اند.

شرفی: مددجویان بهزیستی بیرجند بازتوانی شدند

حسن شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بهزیستی شهرستان بیرجند از ابتدای سال‌جاری برنامه توانمندسازی را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این مرکز تمام سعی و تلاش خود را در جامعه هدف به سمت و سوی استقلال و توانمندسازی هدایت می‌کند تا از وابستگی آن‌ها به سیستم کاسته شود.

مدیر بهزیستی بیرجند تصریح کرد: در زمینه توانمندسازی به مباحث روحی و روانی مددجویان توجه ویژه می‌شود و با ارائه پیشنهادات تخصصی روح توانمندسازی در مددجویان نهادینه می‌شود.

شرفی در ارتباط با خدماتی که به جامعه هدف ارائه می‌شود، گفت: با ارائه خدمات مقطعی به مددجویان، شماری از مشکلات آن‌ها رفع شده و نیاز به سعی و کوشش خود فرد و اعضای خانواده برای کمک به مددجو است.

وی در ارتباط با پرداخت مستمری به مددجویان زیرپوشش بهزیستی مرکز بیرجند اظهار داشت: به خانواده‌های یک نفره 48 هزار تومان، 2 نفره 58 هزار تومان، سه نفره 65 هزار تومان، چهار نفره 75 هزار تومان و پنج نفره به بالا 90 هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

مدیر بهزیستی بیرجند یادآور شد: این پرداخت‌های حداقل مستمری به مددجویان نشان از این دارد که جامعه هدف تلاش و سعی خودشان را برای کار کردن و ایجاد درآمد به‌کار گیرند.

شرفی ادامه داد: پرداخت حداقل مستمری چندان مشکلی را از نظر مالی حل نمی‌کند و به نظر من خدمات مستمری مالی باید به سمت خدمات بیمه‌ای هدایت شود.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون در واحد مددجویی 20 درصد بازتوانی انجام شده و شماری از مددجویان از چرخه حمایت خارج و به سمت توانمندسازی هدایت شده‌اند.

مدیر بهزیستی بیرجند گفت: برای توانمندسازی افراد زیرپوشش بهزیستی به همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها نیاز است.

انتهای پیام/69017/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول