اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

کمک هزینه بیش از 276 میلیارد ریالی برای درمان مددجویان بهزیستی بیرجند

رئیس اداره بهزیستی بیرجند کمک هزینه درمان مددجویان در سه ماهه نخست سال جاری را 276 میلیارد و 285 میلیون و 586 هزار ریال عنوان کرد و گفت: پرداخت مستمری به صورت ماهانه به تعداد 696 نفر معلول انجام می‌شود.

کمک هزینه بیش از 276 میلیارد ریالی برای درمان مددجویان بهزیستی بیرجند

حسن شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری مبلغ 260 میلیارد و 606 میلیون و 580 هزار ریال کمک هزینه به دانشجویان پرداخت شده است.

وی کمک هزینه درمان مددجویان را 276 میلیارد و 285 میلیون و 586 هزار ریال عنوان کرد و افزود: پرداخت مستمری به صورت ماهانه به تعداد 696 نفر معلول انجام می‌شود.

ویزیت دوره‌‌ای و هزینه حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی

رئیس اداره بهزیستی بیرجند اضافه کرد: ویزیت دوره‌‌ای و هزینه حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی در فروردین‌‌ماه سال جاری 16 میلیارد و 445 میلیون و 667 هزار ریال و در اردیبهشت‌ماه 12 میلیون ریال بوده است.

شرفی با اشاره به یارانه واگذاری پرونده‌های پشت نوبت به مراکز غیر دولتی، یادآور شد: این مبلغ در فروردین‌ماه سال جاری 13 میلیارد و 769 میلیون و 519 هزار ریال و در اردیبهشت ماه به مبلغ 13 میلیون و 400 هزار ریال بوده است. 

وی از پرداخت 6 میلیارد و284 میلیون و 718 هزار ریال کمک هزینه مناسب‌سازی خودرو و محیط زندگی افراد معلول خبر داد.

بازتوانی تعداد هشت خانواده از طریق اشتغال

رئیس اداره بهزیستی بیرجند با اشاره به ارائه خدمات توانبخشی به معلولان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری برای فیزیوتراپی 144 نفر و تعداد 233 جلسه، برای کاردرمانی 65 نفر و تعداد 120 جلسه و همچنین برای گفتار درمانی 103 نفر و تعداد 206 جلسه برگزار شده است.

این مسئول از بازتوانی تعداد هشت خانواده از طریق اشتغال خبر داد و افزود: در دفتر توانمندی زنان و خانواده یک گروه همیار خیاطی به عنوان گل عفاف بیرجند با همکاری مؤسسه خیریه مهر کویر تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این حوزه 12 خانواده مددجو برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شده‌اند.

بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار

رئیس اداره بهزیستی بیرجند تصریح کرد: پنج نفر مددجو برای شرکت در کمیسیون پزشکی از کار افتادگی معرفی و همچنین تکمیل مدارک 9 نفر از فرزندان عقد شده مددجویان اقدام شده است.

شرفی از برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های پیش از ازدواج برای مددجویان خبر داد و اذعان داشت: در این کلاس‌ها 20 نفر از مددجویان شرکت داشته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه برای بیمه خدمات درمانی 25 نفر از مددجویان اقدام شده، گفت: فیش واریزی 119 نفر برای بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار دریافت شده است.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول