اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی:

250 پایگاه بهزیستی برای جمع‌آوری وجوه فطریه مردم خراسان جنوبی فعال است

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی از برپایی بیش از 250 پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در سطح استان خبر داد.

250 پایگاه بهزیستی برای جمع‌آوری وجوه فطریه مردم خراسان جنوبی فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی،  محمد‌حسن اکبری‌‌مطلق اظهار داشت: پرداخت فطریه دو اثر مهم در زندگی انسان دارد نخست اینکه سبب قبولی روزه و عبادات در درگاه خداوند می‌شود و دوم اینکه انسان را در برابر خطرات تا سال آینده بیمه می‌کند. 

اکبری‌مطلق از برپایی بیش از 250 پایگاه جمع آوری فطریه و کفاره در سطح استان خبر داد. 

وی خاطر نشان کرد: این پایگاه‌ها در مصلی‌های نماز جمعه، میادین، معابر اصلی شهرها و روستاهای استان و مراکز ادارات سازمان‌های بهزیستی وجوه زکات و فطره روزه‌داران را جمع‌آوری می‌کنند.

مدیر‌کل  بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه مبالغ جمع‌آوری شده با هماهنگی کشور بر اساس نیازسنجی و نیازمندی توزیع می‌شود، افزود: با توجه به نظر مراجع و همچنین نیاز مراکز نگهداری معلولان که از هزینه‌های بسیار بالایی برخوردار است، نمازگزاران می‌توانند وجوه خود را صرف ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر و کمک به معلولان بهزیستی کنند.

هزینه نگهداری هر معلول ماهانه 500 هزار تومان است

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی نیز تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه سال گذشته این نهاد را 185 پایگاه ذکر کرد و گفت: در این پایگاه‌ها مبلغ یک‌میلیارد و 561 میلیون و 883 هزار ریال جمع‌آوری شده است.

رحیمی با اشاره به نحوه هزینه‌کرد مبالغ جمع‌آوری شده سال گذشته یادآور شد: 50 درصد مبالغ صرف نیازهای اساسی و اولیه معلولان مراکز شبانه‌روزی، 20 درصد صرف مسکن معلولان و نیازمندان، 15 درصد صرف درمان و 15 درصد صرف سایر موارد شده است.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 30 مرکز نگهداری سالمندان، بیماران روانی، معلولان جسمی و حرکتی و معلولان ذهنی در سطح استان فعال است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: هزینه نگهداری هر معلول در مراکز شبانه‌روزی ماهانه بیش از 500 هزار تومان است.

رحیمی ادامه داد: از این مبلغ 200 هزار تومان توسط سازمان بهزیستی واریز و مابقی از طریق مشارکت‌های خیران و مردم نوع‌دوست تامین می‌شود.

انتهای پیام/69017/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول