اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت بزرگداشت هفته سالمند

سالمندان خراسان جنوبی رایگان معاینه می‌شوند

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته سالمند، سالمندان استان در دارالشفاء فاطمه زهرا(س) و درمانگاه خیریه ولی‌عصر رایگان معاینه بالینی می‌شوند.

سالمندان خراسان جنوبی رایگان معاینه می‌شوند

محمد‌حسن اکبری‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سالمند به فردی اطلاق می‌شود که سن او از 60 سال بیشتر باشد.

وی ادامه داد: آمار موجود جمعیت سالمند کشور تا حدودی مغشوش است اما می‌توان گفت که در سال‌های اخیر با افزایش سطح کیفی زندگی‌، افزایش بهداشت و دسترسی به درمان بر شمار سالمندان افزوده شده است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که افزایش این گروه سنی در کشور ما نوید‌دهنده بهبود شرایط زندگی است، افزود: همین امر توجه مسئولان به سلامت و امنیت سالمندان را بیشتر می‌کند.

اکبری‌مطلق از اختصاص یک هفته به موضوع سالمندان و اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته خبر داد و گفت: از روز سوم تا 9 مهرماه به عنوان هفته سالمند نام‌گذاری شده است.

وی در تشریح عناوین هفته سالمند افزود: روز چهارشنبه «سالمند و تکریم منزلت اجتماعی»، پنجشنبه «سالمند و مدیریت دانش»، جمعه «سالمند و ارزش‌های فرهنگی و دینی»، شنبه «سالمند، پیشگیری و سلامت»، یکشنبه «سالمند و حمایت‌های قانونی»، دوشنبه «سالمند، سبک زندگی سالم و توانمندسازی» و سه‌شنبه «سالمند و همبستگی اجتماعی» نام‌گذاری شده است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی معاینه بالینی سالمندان، برگزاری کلاس‌های آموزشی، جشنواره غذاهای سنتی و مراسم جشن ویژه سالمندان را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که طی هفته بزرگداشت سالمند در استان برگزار می‌شود.

اکبری‌مطلق ادامه داد: همچنین به مناسبت بزرگداشت هفته سالمند، سالمندان استان در دارالشفاء فاطمه زهرا(س) واقع در خیابان مطهری و درمانگاه خیریه ولی‌عصر واقع در خیابان جمهوری 19 میدان شهید سندروس رایگان معاینه بالینی می‌شوند.

انتهای پیام/69017/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول