اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بیرجند:

813 مورد مداخلات مددکاری برای معتادان در بیرجند انجام شده است

رئیس اداره بهزیستی بیرجند گفت: تعداد 813 مورد مداخلات مددکاری برای معتادان تحت درمان سرپایی در سه ماهه نخست سال انجام شده است.

813 مورد مداخلات مددکاری برای معتادان در بیرجند انجام شده است

 حسن شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به عملکرد دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج برای کارمندان مجرد تمام اداره‌ها به مدت سه روز برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه فنون مذاکره، برگزاری کارگاه‌های مختلف از قبیل آموزش خانواده‌های دارای فرزند معلول در مراکز، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها در مهدهای کودک و برگزاری مهارت‌های زندگی برای مددجویان ترخیص شده زندان بیرجند از جمله اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس اداره بهزیستی بیرجند از برگزاری کلاس‌های متنوع در محلات خبر داد و اضافه کرد: این کلاس‌ها شامل راهکارهای ترک اعتیاد، مهارت نه گفتن، آموزش خانواده، مهارت‌های پیش از ازدواج و فرزندپروری می‌شود.

شرفی افزود: تعداد 747 کودک سه تا شش ساله مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

شرفی با اشاره به عملکرد دفتر مشاوره افزود: دوره آموزشی آزمون‌های روانشناسی توسط مرکز مشاوره‌ هادی در خردادماه برگزار شده است.

وی از صدور 50 یاری‌برگ در راستای معرفی افراد برای دریافت خدمات مشاوره و روانشناختی به مراکز غیردولتی مشاوره خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی بیرجند با بیان اینکه تعداد هشت مرکز مشاوره که به صورت تخصصی ـ تحصیلی در بیرجند ارائه خدمات می‌دهند، گفت: بقیه مراکز مشاوره عمومی دارند و همچنین یک مرکز مشاوره تلفنی 1480 بصورت رایگان ارائه خدمت می‌دهد.

شرفی با اشاره به عملکرد دفتر درمان و پیشگیری از اعتیاد، تصریح کرد: صدور 60 یاری‌برگ در راستای 60 نفر از معتادان نیازمند و کم بضاعت و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مربوط به اجرای طرح پروژه پیشگیری از ایدز، آمارگیری و نظارت بر عملکرد اجرای پروژه در سه ماهه نخست سال در دفتر درمان و پیشگیری صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: تعداد 9 نفر از معتادان بهبودیافته در راستای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی و سه نفر برای اشتغال از تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شده‌‌اند.

رئیس اداره بهزیستی بیرجند با بیان اینکه 813 مورد مداخلات مددکاری برای معتادان تحت درمان سرپایی انجام شده است، یادآور شد: تعداد 338 نفر از معتادان در جلسه گروه درمان شرکت داشته‌اند.

شرفی معرفی تعدادی از معتادان بهبود یافته به بیمه خدمات درمانی، معرفی تعدادی از معتادان بهبودیافته به کمیته امداد برای دریافت وام اشتغال و معرفی تعدادی از معتادان بهبود یافته به مراکز کاریابی در راستای اشتغال آنها را از دیگر اقدامات دفتر درمان و پیشگیری از اعتیاد در سه ماهه نخست سال برشمرد.

انتهای پیام/69013/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول