اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بیرجند خبر داد

سازماندهی 99 درصدی پرسنل آموزش و پرورش بیرجند

رئیس آموزش و پرورش بیرجند گفت: تمامی همکاران آموزش و پرورش با توجه به رشته تحصیلی خود ابلاغ گرفته‌اند، که حدود 99 درصد پرسنل سازمان‌دهی شده‌اند.

سازماندهی 99 درصدی پرسنل آموزش و پرورش بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زمانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان جنوبی حدود دو سال است که دارای نقشه راه شده است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین رتبه‌بندی حقوق معلمان که مهندسی نیروی انسانی و رتبه‌بندی حقوق معلمان است به عنوان رکن اصلی در سند می‌تواند تغییر و تحولی عظیم ایجاد کند.

رئیس آموزش و پرورش بیرجند تصریح کرد: هر آنچه که در گذشته پیشکسوتان آموزش و پرورش نگران آن بودند امروز در سند تحول بنیادین محقق شده است و با این حرکت‌های خوب در آموزش و پرورش به دنبال اعتلای رتبه علمی ایران در منطقه هستیم.

زمانی با بیان این‌که تمامی همکاران آموزش و پرورش با توجه به رشته تحصیلی خود ابلاغ گرفته‌اند، افزود: حدود 99 درصد پرسنل سازمان‌دهی شده‌اند که یکی از مهم‌ترین ارکان مهندسی نیروی انسانی است.

وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به آغاز مدارس، برنامه‌های درسی مدارس به صورت روزانه، هفتگی و سالانه آماده شده و قبل از آغاز سال تحصیلی در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش بیرجند از برگزاری جشن شکوفه‌ها در تمامی مدارس بیرجند خبر داد و گفت: این جشن امسال در روز 31 شهریور ماه در تمامی مدارس ابتدایی بیرجند برگزار و کتاب‌های درسی میان کلاس اولی‌ها توزیع می‌شود.

زمانی با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس موجی بود که دو سال است در استان صورت گرفته و اجرا می‌شود، افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از 500 مدرسه در خراسان جنوبی هوشمندسازی شده است.

وی سازمان‌دهی نیروی انسانی، سازمان‌دهی فضای آموزشی و تعمیر و تجهیز مدارس، آشنایی پرسنل آموزش و پرورش در ارتباط با بحث نوین تدریس و برگزاری کارگاه‌های مختلف در این زمینه، جشن بازگشایی مدارس، پرسمان‌های دینی و برنامه‌ریزی مربوطه در هفته دفاع مقدس را از جمله اقدامات و برنامه‌های آموزش و پرورش برشمرد.

رئیس آموزش و پرورش بیرجند همچنین از برگزاری طرح مهر با نشاط خبر داد و افزود: این طرح مصادف با 26 مهرماه امسال همزمان با هفته تربیت بدنی در تمامی مدارس برگزار می‌شود.

زمانی اذعان داشت: در سال تحصیلی جدید از تعداد 80 مدرسه ابتدایی در بیرجند 38 مدرسه از دو شیفته به نوبت صبح منتقل شده‌اند.

وی متذکر شد: برای رفع مشکلات تحصیلی در حومه بیرجند از جمله حاجی‌آباد، چهکند، امیر آباد، دستگرد، دهلکوه، شمال بیرجند و غیره حداقل برای سال جاری مشکلات فضای آموزشی برای دانش‌آموزان تا حدودی مرتفع شده است.

رئیس آموزش و پرورش بیرجند یادآور شد: در مهرشهر بیرجند یک واحد مسکونی شش واحده به صورت استیجاری در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

زمانی با اشاره به رشته‌های سطح دبیرستان شهرستان متذکر شد: در شاخه علوم نظری شانس قبولی در رشته‌های انسانی 81 درصد، تجربی 31 درصد و ریاضی 87 درصد است.

وی با اشاره به شعار هر دانش‌آموز یک مهارت، اذعان داشت: توجه به رشته‌های شاخه فنی‌ و‌ حرفه‌ای و کاردانش باید برای دانش‌آموزان توجیه شده تا گرایش آنها به سمت این رشته‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/69017/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول