اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

40 درصد مدارس خراسان جنوبی هوشمند‌سازی شده است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بر اساس برآورد انجام شده از 40 درصد هوشمندسازی مدارس استان 20 درصد از منابع دولتی آموزش و پرورش استانداری و 20 درصد توسط خیرین و والدین هوشمندسازی شده است.

40 درصد مدارس خراسان جنوبی هوشمند‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی محمد گلستانی‌فرد پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان بحث مهم و اساسی است اما عملا خروجی مطلوبی نبوده است و بر تشکیل جلسه ویژه‌ای در این ارتباط تاکید کرد.

وی افزود: پیگیری اقدامات دانشگاه فرهنگیان به صورت منقطع صورت می‌گیرد که این دلیلی برای خروجی نامطلوب آن است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: انتظار دارم در شورای آموزش و پرورش بیشتر به مباحث آموزش و محتوا و کیفیت پرداخته شود و گزارش‌هایی در مورد روند اجرای سند جامع تحول بنیادی ارائه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با کمبود مکان در مرکز استان مواجه است، گفت: نیازمند کمک استانداری برای اضافه کردن فضای بیشتر دانشگاهی برای دانشگاه فرهنگیان هستیم.

وردی با اشاره به اینکه در گذشته 100 مدرسه دو نوبته وجود داشته است، اضافه کرد: در سال گذشته این مدارس را به 18 مدرسه کاهش دادیم اما در سال جاری به دلیل افزایش جمعیت شمال شهر مجبوریم پنج مدرسه دیگر را دو شیفته کنیم.

وی به مشکل کمبود جا در مدارس بیرجند اشاره کرد و یادآور شد: باید در بخش آموزش این نکته دیده شود که بخشی از بودجه فضای آموزشی برای توازن در نظر گرفته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اذعان داشت: بر اساس برآورد انجام شده از 40 درصد هوشمندسازی مدارس استان 20 درصد از منابع دولتی آموزش و پرورش استانداری و 20 درصد توسط خیرین و والدین هوشمندسازی شده است.

وردی تاکید کرد: تعداد یک‌هزار و 870 مدرسه تک کلاسه و یک‌هزار و 300 مدرسه نیاز به هوشمند‌سازی دارند و از مجموع هزار و 800 مدرسه استان نیز 261 مدرسه به شبکه اینترانت ملی متصل شده‌اند.

وی همچنین به نامه‌های دریافتی از سوی شرکت توزیع برق و آب و فاضلاب استان مبنی بر عدم پرداخت هزینه‌های مصرفی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: طبق بخشنامه دریافتی از مقام عالی وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه بدهی به وزارت نیرو ندارد.

انتهای پیام/22481/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول