اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی خبر داد

کسب کاپ قهرمانی بازی‌های محلی توسط دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی گفت: در چهارمین دوره اردوهای سراسری دانش‌آموزان عشایر کشور خراسان جنوبی موفق به کسب کاپ قهرمانی بازی‌های محلی شد.

کسب کاپ قهرمانی بازی‌های محلی توسط دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی

خسرو حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: چهارمین دوره اردوهای سراسری دانش‌آموزان عشایری کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه این اردوها در باغ‌رود نیشابور برگزار شده، گفت: خدمات مختلف شامل محل اسکان و امکانات پذیرایی به صورت رایگان توسط اداره کل آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

شرکت 60 دانش‌آموز از خراسان جنوبی در اردوی سراسری دانش‌آموزان عشایر

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی 30 دانش‌آموز پسر و 30 دانش‌آموز دختر در این اردو شرکت کردند.

حسنی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی برای دانش‌آموزان عشایری در این اردوها برگزار شد، متذکر شد: دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی موفق به کسب کاپ نخست و کاپ قهرمانی در حوزه ورزش و بازی‌های محلی شدند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این اردو جلب کردن توجه مسئولان به این موضوع است که عشایر بخش اعظم مردم جامعه را تشکیل می‌دهند.

شناختن توانمندی‌ها و استعداد‌های عشایر توسط مسئولان

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر دارای پتانسیل‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی هستند، اضافه کرد: توانمندی‌ها و استعدادهای عشایر باید توسط مسئولان شناخته شده و برای رفع مشکلات این قشر چاره‌اندیشی شود.

حسنی عنوان کرد: دانش‌آموزان عشایری در مسابقات قرآنی و مسابقات ورزشی رتبه‌های برتری را کسب کردند.

این مسئول با بیان اینکه این اردوها سبب آشنایی فرهنگ عشایر استان‌های مختلف با یکدیگر می‌شود، یادآور شد: اداره کل اوقاف در اعزام دانش‌آموزان به این اردوها با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند.

برگزاری کلاس‌های مختلف در اردوهای سراسری دانش‌آموزان عشایر

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی اذعان داشت: در این اردوها دانش‌آموزان دختر و پسر هر کدام چهار روز اسکان داده می‌شوند.  

وی با بیان اینکه کلاس‌های محافل انس با قرآن، کارگاه‌های فرهنگی، ورزشی در رشته‌های مختلف برای دانش‌آموزان در این اردوها برگزار می‌شود، متذکر شد: در این اردوها سرپرست اردو، مربی، پنج نفر عامل اجرایی و مشاور همراه با اکیپ آموزش و پرورش دانش‌آموزان را در این اردو همراهی کردند.

انتهای پیام/69021/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول