اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مهرماه امسال محقق می‌شود

افتتاح دبیرستان و هنرستان نمونه در بشرویه

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در مهرماه سال جاری دبیرستان و هنرستان نمونه در بشرویه به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح دبیرستان و هنرستان نمونه در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سلیمان زنگویی یکشنبه ‌شب در جمع مسئولان آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به پایه متوسطه دوم اظهار داشت: در پایه‌های نخست و سوم به کیفیت‌بخشی پرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه در رشته‌های نظری توانسته‌ایم علوم تجربی را کاهش دهیم، ادامه داد: رشته ریاضی را در استان افزایش داده‌ایم.

درصد قبولی پایه نخست متوسطه 61 درصد است

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش خراسان جنوبی، درصد قبولی پایه نخست متوسطه را در خردادماه سال گذشته 56 درصد اعلام و تصریح کرد: این رقم در خردادماه امسال به 61.37 درصد رسیده است.

زنگویی با بیان اینکه درصد قبولی در پایه سوم متوسطه خردادماه سال گذشته 76.91 درصد بوده است، اذعان داشت: در سال جاری این میزان به 83.37 درصد افزایش یافته است.

وی از کسب رتبه سوم خراسان جنوبی در میانگین دروس نهایی در خردادماه سال گذشته خبر داد و متذکر شد: میانگین دروس هدف در استان 12 درصد بوده است.

حضور 20 هزار دانش‌آموز در آزمون پیشرفت تحصیلی

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آزمون پیشرفت تحصیلی در دو مرحله با حضور 20 هزار دانش‌آموز در استان برپا شد، یادآور شد: برای برپایی این آزمون اعتباری از وزارت‌خانه اختصاص نیافته است.

زنگویی از افزایش دبیرستان‌های نمونه در استان خبر داد و افزود: این دبیرستان‌ها سال گذشته از 10 دبیرستان به 16 دبیرستان رسیده است.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری دبیرستان‌های نمونه در بشرویه و زیرکوه افتتاح می‌شود، اضافه کرد: همچنین هنرستان نمونه نیز در بشرویه مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌‌رسد.

افزایش 20 درصدی رشته ریاضی در خراسان جنوبی

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تعداد قبول‌شدگان در کنکور سراسری، گفت: خراسان جنوبی در این مورد جزو هفت استان برتر کشور است.

زنگویی با بیان اینکه در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و زیرکوه رتبه‌های زیر هزار داشته‌ایم، ادامه داد: نیاز به توسعه متوازن رشته‌ها در استان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: رشته ریاضی را در استان از 19 درصد به 20 درصد افزایش داده‌ایم.

انتهای پیام/69010/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول