اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری سومین همایش شعر عاشورایی در خراسان جنوبی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری سومین همایش شعر عاشورایی در سال‌جاری خبر داد و گفت: زمان فراخوان این همایش یکم مهرماه و اختتامیه آن آذرماه امسال است.

برگزاری سومین همایش شعر عاشورایی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید ‌علیرضا موسوی‌نژاد ظهر امروز در کارگروه اجتماعی فرهنگی گفت: همایش شعر عاشورایی یکی از افتخارات خراسان جنوبی بوده است که در سال گذشته خوب اجرا شده و امسال نیز نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی افزود: بحث شعر عاشورایی برای نخستین‌ بار در کشور در مهرماه سال 90 با شرکت 400 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان آغاز شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: شعرهای دانش‌آموزان بعد از بررسی به چاپ رسیده و از 30 دانش‌آموز تجلیل شده است.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: تنها همایش بزرگ آموزش و پرورش و دومین همایش شعر عاشورایی در سال گذشته با کمبود اعتبارات مواجه شده است.

وی از برگزاری سومین همایش شعر عاشورایی در سال‌جاری خبر داد و گفت: زمان فراخوان این همایش یکم مهرماه و اختتامیه آن آذرماه امسال است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در این همایش دانش‌آموزان و فرهنگیان اشعار خود را پیرامون موضوعات عاشورا به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: در اختتامیه همایش عاشورایی سال گذشته دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی 100 درصد حضور داشتند و 900 نفر در این همایش شرکت کرده‌اند که اشعار آن‌ها ویراستاری شده ولی حدود دو میلیون تومان اعتبار برای چاپ نیاز است.

وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد رقابت سالم بین دانش‌آموزان و زمینه‌سازی برای شناسایی و جذب استعدادهای نهفته در راستای ادبیات دینی دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: نخستین همایش شعر عاشورایی در کشور با آغاز فراخوان آن در مهرماه سال 90 در این استان برگزار شد که در این زمینه از 268 اثر ارسالی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان 21 اثر برگزیده شد.

موسوی‌نژاد یادآور شد: آثار برگزیده نخستین همایش شعر عاشورایی در کتابی به نام «از خیزران بپرس» به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: مجموعه اشعار برگزیده دومین همایش شعر عاشورایی در کتابی به عنوان «از خیزران بپرس 2» به‌زودی به چاپ می‌رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افزایش 100 درصدی آثار ارسالی در دومین همایش شعر عاشورایی در بهمن‌ماه سال 91 نسبت به نخستین همایش در استان خبر داد و گفت: در این همایش 463 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از بین آن‌ها 40 نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

موسوی اظهار داشت: برای اهدای جوایز و دادن حق‌الزحمه به مربیان در همایش عاشورایی 19 میلیون اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/69013/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول