اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بیرجند خبر داد

احداث 15 مجتمع آموزشی در مرکز خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش بیرجند از احداث 15 مجتمع آموزشی در شهرستان بیرجند در سال جاری خبر داد.

احداث 15 مجتمع آموزشی در مرکز خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زمانی سه‌شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به واگذاری تمام پیش‌دبستانی‌های استان به بخش خصوصی در سال جاری اظهار داشت: با اجرای این طرح درصد پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در دوره پیش دبستانی به 80 درصد رسیده است.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در دوره ابتدایی افزود: پس از 27 سال در آموزش و پرورش استان بخشنامه 3 هزار را در سطح استان اجرا کردیم که نتایج بسیار مطلوبی در بر داشته است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: مدارس استان نیز ساماندهی شده‌اند که در این راستا بیش از 30 مدرسه را با فضاهای موجود از شیفت عصر به شیفت صبح منتقل کردیم.

زمانی مجتمع‌سازی را یکی از طرح‌های مهم وزارت آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: طرح مجتمع‌سازی در سطح شهرستان بیرجند با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی فرهنگ‌سازی شده است.

وی از ساخت 15 مجتمع آموزشی در سال جاری در سطح شهرستان بیرجند خبر داد و یادآور شد: همچنین کار مقاوم‌سازی بیش از 10 مدرسه در سطح شهرستان در حال انجام است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند به جابه‌جایی بیش از 16 مدرسه در سطح بیرجند در سال جاری اشاره کرد و افزود: این جابه‌جایی در راستای نظام جدید آموزش و پرورش صورت گرفته است.

زمانی بزرگداشت و تکریم مقام معلمان در هفته معلم، پیگیری به موقع تأمین سوخت مدارس، پیگیری جذب اعتبارات 20 درصد و پیگیری احداث پارک جغرافیا را از مهم‌ترین اقدامات این نهاد در سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: با تدوین سند تحول بنیادین چراغ راه آموزش و پرورش مشخص شده است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند تصریح کرد: اجرای این سند دستیابی به مراتب حیات طیبه است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به اجرای طرح "مدارس ماندگار" در سطح کشور اظهار داشت: این طرح در سال 84 با عنوان مدارس ماندگار به تصویب رسید.

سلیمان زنگویی قدمت و سابقه آموزشی مدارس، داشتن اعتبار و پیشینه علمی، داشتن کادر علمی برجسته، فضای فیزیکی مناسب و فعالیت موفق مدیران مدارس را از شرایط برخورداری از طرح مدارس ماندگار در سطح کشور عنوان کرد.

وی یادآور شد: در سطح استان تعداد هفت مدرسه برای اجرای این طرح به شورای عالی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده که از این بین دبیرستان آمنه مود به عنوان تنها مدرسه ماندگار خراسان جنوبی انتخاب شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول