اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی خبر داد

شرکت 90 دانش‌آموز استثنایی بیرجندی در کلاس‌های اوقات فراغت

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: کلاس‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان استثنایی در شهرستان بیرجند با شرکت 90 دانش‌آموز برگزار شده است.

شرکت 90 دانش‌آموز استثنایی بیرجندی در کلاس‌های اوقات فراغت

حسین هاونگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: در بیرجند کلاس‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان استثنایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان استثنایی خراسان جنوبی تنها در بیرجند تشکیل شده است، اذعان داشت: دانش‌آموزان استثنایی دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی می‌توانند در کلاس‌های اوقات فراغت عادی شرکت کنند.

تشکیل 9 کلاس مستقل اوقات فراغت برای دانش‌آموزان استثنایی در بیرجند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان استثنایی توسط دیگر مراکز در شهرستان‌ها با مدیریت آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.

هاونگی از تشکیل 9 کلاس مستقل در بیرجند برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان استثنایی خبر داد و افزود: این کلاس‌ها شامل صنایع دستی، مشبک‌کاری، معرق‌‌کاری و کار با صنایع چوب می‌شود.

وی تصریح کرد: کلاس‌های دوزندگی ویژه دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود.

شرکت 70 دانش‌آموز پسر استثنایی در کلاس‌های اوقات فراغت

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعدادی از مربیان در برگزاری این کلاس‌ها با اداره آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، متذکر شد: برای تدریس در این کلاس‌ها 9 مربی مشغول به ارائه خدمات به دانش‌آموزان استثنایی هستند.

هاونگی یادآور شد: بیش‌ از 90 دانش‌آموز استثنایی در کلاس‌های اوقات فراغت در بیرجند شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر دانش‌آموزان شرکت کننده در کلاس‌های اوقات فراغت پسران هستند، اضافه کرد: از تعداد 90 دانش‌آموز شرکت کننده حدود 70 دانش‌آموز پسر و 20 دانش‌آموز دختر هستند.

انجام فعالیت‌های جانبی در راستای ارتقاء سطح مهارت‌های فردی و اجتماعی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی اذعان داشت: یکی از اهداف برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان استثنایی پر کردن اوقات فراغت این دانش‌آموزان و استفاده بهینه از این اوقات است.

هاونگی با بیان اینکه هدایت دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های جانبی با برگزاری این کلاس‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این فعالیت‌های جانبی در راستای افزایش و ارتقاء سطح مهارت‌های فردی و اجتماعی انجام شده است.

وی ادامه داد: با برگزاری این کلاس‌ها زمینه آشنایی و ایجاد تعامل بین دانش‌آموزان استثنایی ایجاد می‌شود که این امر خود در اجتماعی‌تر شدن این دانش‌آموزان مؤثر است.

سنجش 11 هزار نوآموز از آغاز طرح تاکنون در خراسان جنوبی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با بیان اینکه تشکیل این کلاس‌ها و برگزاری آن در ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای این دانش‌آموزان مؤثر و کارآمد است، متذکر شد: یکی دیگر از اهداف مهم برگزاری این کلاس‌ها پرورش و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان استثنایی است.

هاونگی گفت: با اجرای این کلاس‌ها دانش‌آموزان با فرهنگ کار آشنا شده و زمینه‌ افزایش بروز خلاقیت در دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: از آغاز طرح سنجش نوآموزان در خراسان جنوبی تاکنون 11 هزار دانش‌آموز سنجش شدند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح سنجش نوآموزان برای ورود به کلاس اول تا پایان شهریورماه ادامه دارد، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان اجرای این طرح در خراسان جنوبی 14 هزار نوآموز سنجش شوند.

انتهای پیام/69021/ط40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول