اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

کاروانسرای اصفاک بشرویه مرمت شود

فرماندار بشرویه مرمت کاروانسرای تاریخی اصفاک را جزو اولویت‌های این شهرستان دانست.

کاروانسرای اصفاک بشرویه مرمت شود

به گزارش خبرگزای فارس از بیرجند به نقل از روابط‎عمومی فرمانداری بشرویه، محمدعلی مهدی‎نژاد در بازدید از روستای اصفاک اظهار کرد: با توجه به قدمت و اهمیت کاروانسرای اصفاک باید بیش از گذشته به این مکان بپردازیم زیرا مرمت این بنای تاریخی علاوه بر حفظ آن می‌تواند مانند قدیم محلی برای استراحت مسافران باشد.

وی ادامه داد: مرمت کاروانسرا جزو اولویت‎ها قرار می‎گیرد و در نخستین فرصت باید نسبت به این کار اقدام شود.

این مسئول فرسودگی پنج کیلومتر شبکه آب روستای اصفاک که دو کیلومتر آن بحرانی است را از دیگر مشکلات این روستا عنوان کرد و افزود: برای نوسازی هر کیلومتر به 30 میلیون تومان اعتبار نیاز است که آن را از محل اعتبارات بحران تامین خواهیم کرد.

فرماندار بشرویه گفت: شرایط برای کشاورزی در روستاها بسیار مناسب است بنابراین تلاش خود را برای رفع مشکلات روستاییان در راستای توسعه کشاورزی انجام خواهیم داد.

مهدی‌نژاد تصریح کرد: با رفع مشکلات بخش کشاورزی درآمدزایی ایجاد می‎شود و با همت روستاییان خواهیم توانست در راستای رفع مشکلات دیگر بخش‌ها گام برداریم.

وی از امامزاده زین‎آباد در نزدیکی روستای اصفاک دیدن کرد و برای برق‎رسانی به این امامزاده که به اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان نیاز دارد قول مساعد داد.

این مسئول گفت: در صورتی که 50 درصد اعتبار این کار از محل کمک‎های مردمی جمع‎آوری شود 50 درصد دیگر را فرمانداری بشرویه با کمک ادارات تامین می‎کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بشرویه نیز در این بازدید گفت: این کاروانسرا‌ روزگاری محل استراحتگاه کاروان‎های خسته از کویر بود و امروز به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است.

هاشم اتفاقی افزود: این بنای تاریخی در آبان‎ماه سال 1385 با شماره ملی 16475 ثبت شده است.

وی گفت: مرمت این کاروانسرا می‎تواند در استفاده بهینه از آن مؤثر باشد بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این امر صورت گیرد.

انتهای پیام/69008/ز/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول