اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

400 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های خراسان جنوبی رف‌خوانی می‌شود

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: همزمان با سراسر کشور بیش از 400 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان رف‌خوانی می‌شود.

400 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های خراسان جنوبی رف‌خوانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، محمد قریب اظهار داشت: طرح رف‌خوانی از پانزدهم تیرماه آغاز شده و تا پانزدهم شهریورماه ادامه دارد.

وی اذعان داشت: طرح رف‌خوانی به منظور بررسی و تطابق مجموعه منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه‌ها با فهرست رده‌ای و تعیین و تهیه صورت منابع مفقودی، وجین، صحافی و رفع اشکال فهرست‌نویسی همزمان با سراسر کشور در تمامی کتابخانه‌های استان اجرا می‌شود.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح رف‌خوانی به منظور به روز‌رسانی اطلاعات منابع کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود.

قریب با بیان اینکه در مدت زمان رف‌خوانی بخش امانت کتاب تعطیل است، گفت: در این مدت برای استفاده مراجعان و اعضا از سالن‌های مطالعه منعی وجود ندارد.

وی یادآور شد: امسال بیش از 400 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان رف‌خوانی می‌شود.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اضافه کرد: کتبی که در طرح رف‌خوانی از رده خارج می‌شود پس از بررسی و وجین در طرح مبادله کتاب، بین کتابخانه‌های عمومی استان مبادله می‌شود.

قریب با بیان اینکه آخرین رف‌خوانی در اسفند ماه 91 اجرا شده است، یاد آور شد: در طرح رف‌خوانی سال گذشته بیش از 360 هزار جلد کتاب در استان ‌رف‌خوانی شد، که از این تعداد حدود 6 هزار جلد وجین شده است.

وی گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 672 جلد کتاب به دلیل منسوخ شدن محتوا، یک‌هزار و 106 جلد به دلیل تکراری بودن، یک‌هزار و 627 جلد به دلیل فرسودگی ظاهری و  یک‌هزار و 606 جلد به دلیل عدم استفاده مراجعان، وجین و از قفسه‌های کتابخانه‌های استان خارج شده است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تعداد کتاب‌های مفقودی را 456 جلد و کتاب‌های بازگشت داده نشده را 456 جلد ذکر کرد.

قریب با بیان اینکه انجام رف‌خوانی در تمامی کتابخانه‌های عمومی نهادی که بیش از یک سال فعالیت داشته‌اند الزامی است، خاطر نشان کرد: هر کتابخانه بسته به میزان منابع و نیروی در اختیار، باید حداکثر به مدت 15 روز در ارتباط با رف‌خوانی منابع موجود اقدام کند.

وی از تمامی اعضاء کتابخانه‌های عمومی استان خواست برای هر چه بهتر اجرا شدن طرح رف‌خوانی، کتاب‌های به امانت گرفته را هر چه سریعتر به کتابخانه‌های عمومی استان عودت دهند.

انتهای پیام/69017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول