اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد

افزایش 34 دقیقه‌ای سرانه مطالعه در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین آمده اما سرانه مطالعه در خراسان جنوبی 34 دقیقه رشد داشته است.

افزایش 34 دقیقه‌ای سرانه مطالعه در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب ظهر امروز در نشست خبری که در محل نهاد عمومی کتابخانه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون سرانه مطالعه در کشور 75 دقیقه و 34 ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور طی سال 90 به میزان 79 دقیقه بوده است، ادامه داد: این سرانه در سال جاری به 75 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی سرانه مطالعه کتاب را در این استان طی سال 89 به میزان 61 دقیقه دانست و افزود: این سرانه در سال 90 به 92 دقیقه افزایش داشته است.

قریب اضافه کرد: با توجه به اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین آمده اما سرانه مطالعه در خراسان جنوبی 34 دقیقه رشد داشته است.

وی تصریح کرد: بعد از استان‌های تهران و زنجان نیز خراسان جنوبی سومین سرانه مطالعه کتاب را در کشور کسب کرده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اذعان داشت: جمعه 25 اسفندماه سال جاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

قریب گفت: در آزمون نهاد کتابخانه‌ها 532 نفر شرکت می‌کنند که از این تعداد 397 نفر زن و در نهایت 22 نفر جذب خواهند شد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که «در هفته اطلاع‌رسانی کتاب باید در دسترس عموم قرار گیرد» عنوان کرد: تعداد 21 هزار جلد کتاب برای ایستگاه‌های مطالعاتی خراسان جنوبی تامین شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد 8 هزار نفر با طرح ایستگاه مطالعاتی آشنا شده و 490 نفر کتاب به امانت برده‌اند. 

قریب افزود: یک‌هزار و 700 جلد کتاب را کودکان و تعداد 3 هزار و 200 جلد کتاب را بزرگسالان به امانت برده‌اند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون 76 پرسنل در نهاد کتابخانه‌های بیرجند فعالیت دارند و همچنین هر ساله بر اساس درجه کتابخانه‌ها نیرو جذب می‌کنیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: هم‌اکنون برای ایستگاه‌های مطالعه مبلغ 22 میلیون ریال در مرحله نخست هزینه کردیم و این هزینه به صورت ماهانه تغییر می‌کند.

قریب متذکر شد: در ایستگاه‌های مطالعاتی عموم مردم به صورت رایگان می‌توانند کتاب به امانت بگیرند و بعد از سه هفته این کتاب‌ها را به ایستگاه‌ها برگردانند.

انتهای پیام/2248/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول