اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد

احداث کتابخانه در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت

خبرگزاری فارس: مدیر‌ ‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از اخذ مجوز به کارگیری یک نیرو در کتابخانه عمومی بشرویه خبر داد و گفت: در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت کتابخانه روستایی احداث می‌شود.

احداث کتابخانه در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمد قریب صبح امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه‌های خراسان جنوبی، کتابخانه ملاعبدالله بشروی در تمامی شاخص‌های ارزیابی بالاترین امتیاز را کسب کرد.

وی ادامه داد: تعداد اعضاء و عضویت در کتابخانه‌ها، زیربنا، خدمات خاص همچون بخش کودک و خدمات چندرسانه‌ای از جمله شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب درجه کتابخانه‌ها است که در ارزیابی‌ها کتابخانه ملاعبدالله بشروی درجه شش را به خود اختصاص داد.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از اخذ مجوز به کارگیری یک نفر نیرو برای کتابخانه بشرویه خبر داد و گفت: امید است با ارتقای سطح کتاب و کتابخوانی تا سال 92 دو نفر نیرو برای رفع مشکل کمبود نیروی کتابخانه‌های شهرستان جذب کنیم.

* تشکیل انجمن خیرین در شهرستان‌ها لازم است

قریب عنوان کرد: نخستین گام برای رفع مشکلات و تجهیزات کتابخانه‌ها تشکیل انجمن خیرین است که در استان این انجمن برای جذب خیرین خارج از استان تشکیل شده و لازم است در شهرستان‌ها نیز تشکیل شود.

وی یادآور شد: کتابخانه‌ها برای تامین هزینه‌های جاری همچون آب، برق، گاز و هزینه‌های نگهداری از دولت اعتباری دریافت نمی‌کنند و از محل نیم درصد شهرداری‌ها تامین می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بر راه‌اندازی بخش مفاخر بشرویه در کتابخانه ملاعبدالله بشروی تاکید کرد و افزود: طبق مصوبه هیئت دولت در شهرستان‌ها باید کتابخانه مرکزی استاندارد احداث شود که تاکنون در این استان در شهرستان قاین محقق شده است.

قریب اظهار کرد: در دیگر شهرستان‌ها نیز در صورت تامین زیرساخت‌ها و تهیه زمین و با توجه به شاخصه‌هایی همچون تراکم و دسترسی جمعیت کتابخانه مرکزی احداث می‌شود.

* در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت کتابخانه روستایی احداث می‌شود

وی با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی اخذ شده است، گفت: روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت در صورتی که دهیاری‌ها در واگذاری فضا با نهاد کتابخانه‌ها همکاری کنند با به کارگیری نیروی ساعتی، کتابخانه روستایی احداث و مابقی امورات با تعامل مسئولان شهرستان و استان حل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از راه‌اندازی سامانه جدید کتابخانه‌ها خبر داد و تصریح کرد: امکان دسترسی آسان و سریع به جستجوی کتب مورد نظر از کتابخانه شهرستان و حتی از دیگر کتابخانه‌های سراسر کشور از مزایای این سامانه است.

انتهای پیام/69006/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول